Drepturile salariale ale personalului detasat la ARCOM
Dl Stelea Gheorghe, din Bucuresti, ne-a solicitat sprijinul, nemultumit de adeverintele pe care le-a obtinut, necesare in recalcularea pensiei.
Ne-am adresat Antreprizei Romane de Constructii-Montaj, care ne-a comunicat urmatoarele: „Din evidentele noastre rezulta ca dl Stelea Gheorghe, subinginer, a fost detasat la filiala ARCOM Krivoi Rog in perioada 9.01.1990-31.01.1991. In data de 1.07.2005 am eliberat o adeverinta cu salariile tarifare avute in perioada detasarii, iar in data de 31.05.2005 am eliberat o adeverinta cu incadrarea in grupa a II-a de munca. Mentionam ca raspunsul pe care il poate da societatea noastra la scrisoarea dlui Stelea este acelasi, intrucat situatia nu s-a modificat, in sensul ca nu au aparut alte acte normative care sa reglementeze recalcularea drepturilor salariale de care a beneficiat personalul muncitor detasat la filialele ARCOM din strainatate”.
Sporuri salariale pentru politisti
Raspunzand intrebarii dlui Mihaiescu Virgil, din Iasi, mentionam ca:
Ordonanta de urgenta privind operationalizarea Directiei Generale Anticoruptie din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, publicata in M.Of. 809/6.IX.2005, stipuleaza ca magistratii, indiferent de functia pe care o detin, detasati in functii de conducere la Directia generala anticoruptie si la structurile subordonate acesteia, din Ministerul Administratiei si Internelor, beneficiaza, in mod corespunzator, de drepturile prevazute pentru judecatorii si procurorii detasati in functii de conducere in cadrul Administratiei Nationale a Penitenciarelor, potrivit art. 18 din OUG 177/2002, aprobata cu Legea 347/2003. Tot aici se mentioneaza ca politistii care desfasoara activitati privind prevenirea si combaterea coruptiei in randul personalului Ministerului Administratiei si Internelor beneficiaza de un spor lunar de 30% din salariul de baza.
Ati refuzat locuinta sociala repartizata
Dl Eugen Iordan din Calarasi s-a prezentat la redactia noastra cu un memoriu prin care solicita locuinta sociala, avand o situatie speciala. Cititorului nostru, dupa cate ne-a relatat, i-a fost repartizata o camera insalubra, fara usi si geamuri, iar peretii erau plini cu mucegai. Pentru aflarea mai multor detalii, ne-am adresat Primariei Municipiului Calarasi, care ne-a dat urmatorul raspuns:
Petentului i-a fost repartizata prin Hotararea Consiliului Local Calarasi nr. 133/28.07.2005 o locuinta sociala, pe care acesta a refuzat-o. Pana la aparitia unei noi posibilitati de solutionare, cetateanul este in atentia comisiei de Repartizare a Locuintelor.
Control financiar-contabil
Referitor la mai multe intrebari adresate de cititorii nostri legate de nemultumirile proprietarilor in ceea ce priveste situatia economico-financiara a unor asociatii de pro-prietari, dar si pentru calculul cotelor de intretinere raspunsul este urmatorul:
Pentru astfel de probleme trebuie, mai intai, sa va adresati in scris presedintelui asociatiei care are obligatia de a va raspunde in maxim 10 zile. In cazul in care presedintele asociatiei nu a raspuns sau sunteti nemultumit de raspunsul primite este bine sa va adresati in scris Serviciului Control Asociatii de Proprietari din cadrul Primariei sectorului pe raza caruia locuiti. Acesta va face un control financiar-contabil gratuit pe o perioada de 3 luni. Reprezentantii Serviciului Control Asociatii de Proprietari nu au calitatea de experti contabili autorizati, asa ca ei nu pot executa expertize economico-financiare. In cazul in care au fost descoperite nereguli, asociatia sau proprietarul (care a sesizat) isi poate angaja un expert contabil din cadrul Corpului Contabililor autorizati din Romania, deoarece raportul de control al primariei nu are putere juridica si, drept urmare, nu poate fi instituit cu titlu executoriu.