Ministerul Transporturilor a anuntat ieri ca din luna iunie 2006 va fi operational „Sistemul de Comunicatii si Control al Traficului” implementat pe Autostrada Bucuresti – Cernavoda, tronsonul Bucuresti – Lehliu.
In cadrul proiectului, primul din Romania implementat in infrastructura rutiera, vor fi instalate urmatoarele tipuri de echipamente specifice: centrul principal de control, situat pe autostrada la Km 20 (zona Tanganu); fibra optica instalata pe toata lungimea autostrazii (aprox. 152 km); 152 de coloane de telefonie de apel urgente (S.O.S.) instalate la fiecare doi km pe ambele sensuri; sistem de televiziune cu circuit inchis (sectorul Bucuresti – Drajna are instalate 16 camere de luat vederi); panouri cu mesaje variabile pentru utilizatorii autostrazii, instalate in profil curent; sistem de comunicatii radio; statii meteo; statii de contorizare a traficului; refacerea integrala a statiei de taxare de la Fetesti conform normelor europene; panouri electronice de avertizare a utilizatorilor in cazuri de urgente.
La Centrul Principal de Control, situat la Km 20+000, vor fi colectate si monitorizate toate informatiile si datele transmise de catre echipamentele instalate in lungul autostrazii. Telefoanele de apel de tip S.O.S. se vor folosi de catre utilizatorii autostrazii in cazuri de urgenta medicale sau in caz de defectiuni mecanice, aceste telefoane fiind in prezent conectate prin fibra optica la Centrul de Control Km 20, urmand ca intr-un viitor apropiat sa se realizeze conexiunea si cu serviciile de urgenta 112 (Salvare, Politie, pompieri).
Acest proiect implementat pe Autostrada Bucuresti – Cernavoda are ca finantare Banca Europeana de Investitii, cu un procent de 80%, si Guvernul Romaniei, cu 20% din valoarea proiectului – cu mentiunea ca valoarea contractului semnat este de aproximativ 9,8 milioane euro.