Multi romani nu sunt foarte lamuriti asupra procedurii de inscriere in programul de stimulare a innoirii parcului national auto, altfel spus cum sa ia 3000 RON pentru o masina veche. Ca sa venim in sprijinul cititorilor, am solicitat mai multe informatii de la Administratia Fondului pentru Mediu (AFM). Cetatenii trebuie sa urmeze mai multe etape pana se vede cu masina noua in poarta.
Mai intai, proprietarul masinii trebuie sa aleaga un singur producator din lista celor validati de catre MMGA, la care se va prezenta pentru a solicita o „Nota de Acceptare”. Nota de acceptare este valabila 30 de zile calendaristice, fara a depasi insa data de 5 septembrie 2006. Daca se afla in posesia documentului eliberat de catre vanzatorul de masini noi, proprietarul se va prezenta cu autoturismul uzat la un operator economic autorizat pentru colectarea vehiculelor scoase din uz. Nu uitati sa recuperati placutele de inmatriculare, deoarece acestea sunt necesare pentru obtinerea certificatului de radiere. Cu o copie legalizata a certificatului de inmatriculare si certificatului de distrugere a autoturismului uzat, va prezentati la Politie – serviciul de inmatriculari pentru obtinerea certificatului de radiere. Apoi, inarmat cu actul de identitate, certificatul de inmatriculare al autoturismului uzat, in copie legalizata, certificatul de distrugere a autoturismului uzat, certificatul de radiere, in original, nota de acceptare eliberata de producatorul validat, in original, mergeti sa va luati limuzina!
Plata, integrala sau in rate
Autoturismul nou pe care intentionati sa-l cumparati in cadrul programului poate fi platit integral sau in rate. Persoanele care au cumparat insa un autoturism nou inaintea demararii programului MMGA nu vor mai putea beneficia de prima de 3000 RON. Conditiile de participare la program: proprietar al unui autoturism (dobandit prin cumparare sau mostenire) inmatriculat in Romania, domiciliu sau resedinta in Romania, inscriere la un producator validat, autoturismul uzat sa aiba 12 ani vechime sau mai mult, sa fie inmatriculat in Romania si sa contina urmatoarele componente esentiale: motorul, transmisia, trenul de rulare, caroseria, sasiul, echipamentele electronice de gestionare a functiilor vehiculului si dispozitivul catalizator, daca acestea au fost prevazute din constructie, sa fie functional.
Pentru mai multe informatii este bine sa accesati si site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu (www.afm.ro).