Ieri a fost deschisa trecerea peste calea ferata de pe centura Capitalei, de sub pasajul Otopeni. Lucrarea a fost realizata in 15 zile, din fonduri proprii ale CFR Infrastructura, si a insumat 100.000 de euro. „Bariera amplasata in aceasta locatie este actionata manual, tocmai pentru fluidizarea traficului, a afirmat Radu Berceanu, ministrul Transporturilor. In cazul in care am fi montat o bariera electrica, timpii de ridicare si de coborare ar fi fost mai mari, iar lucrarea mult mai scumpa. Acest punct este unul dintre cele mai aglomerate din Bucuresti si care ridica cele mai mari probleme. Pana peste trei-patru ani, cand va fi gata pasajul ce va traversa calea ferata pe deasupra si va deservi soseaua de centura, am gasit solutia de a fluidiza traficul prin doua bariere”.
Lucrarile la cea de-a doua bariera vor incepe zilele urmatoare, iar costul estimat este de 50.000 de euro, intrucat accesul rutier la calea ferata este intr-o stare mult mai buna decat a fost in primul caz. Ministrul Berceanu a anuntat ca vor incepe si lucrarile la soseaua de centura, care va fi adusa la rang de drum expres cu patru benzi, precum si la o a doua centura de ocolire a Bucurestiului, care se va construi dincolo de orasul Otopeni.