Desfiintarea celor 68 de linii RATB preorasenesti care asigurau legatura cu judetul Ilfov a produs nemultumiri atat in randul populatiei, cat al autoritatilor locale. Unii cetateni s-au declarat nemultumiti de faptul ca au fost incluse printre liniile desfiintate si unele care erau doar in mica parte preorasenesti. „Doresc sa semnalez un abuz si ma refer aici la Platforma Magurele. Aici s-au desfiintat toate liniile RATB, desi nu au fost niciodata preorasenesti. Si aici dau exemplu liniile 303 si 306 care parcurg distantele Ghencea (Stadionul Steaua) – Platforma Magurele si Eroilor – Platforma Magurele in 20 de minute si au traseul in proportie de 98% in Bucuresti. Traseul acestora depaseste cu maximum doi km granita care separa platforma Magurele de Bucuresti. Pentru acesti doi km s-au desfiintat aceste linii? Mentionez ca pe Platforma Magurele isi au sediul cateva institutii, deci rezulta 1000 de salariati care fac zilinic acest drum, din diverse puncte ale Capitalei”, a declarat unul dintre calatorii care merg zilnic spre Magurele. Oamenii mai sunt nemultumiti de faptul ca preturile s-au dublat si nu au alta alternativa de transport.
Autoritatile din Ilfov nu au fost nici ele de acord cu desfiintarea transportului preorasenesc asigurat de RATB. Un deputat de Ilfov, primari si localnici au protestat fata de decizia prin care liniile preorasenesti RATB au fost desfiintate, hotarare care pune aproape un sfert din populatia judetului in imposibilitatea de a mai ajunge la munca, dupa cum au precizat protestatarii. Unii dintre ei sunt nemultumiti si din cauza ca obisnuiau sa circule gratis cu cursele RATB, profitand de faptul ca rareori controlorii verificau la sange corectitudinea calatorilor.
O alta problema ridicata de oameni este cea a abonamentelor. In prezent, transportatorii particulari nu elibereaza abonamente, iar taxarea se face la bilet. Pentru cei care fac zilnic naveta intre Ilfov si Bucuresti, costurile de transport ar fi mai reduse deca ar putea obtine abonamente. Prefectul judetului Ilfov, Marian Petrache, a anuntat ca se va intalni cu transportatorii pe 28 iulie, la Primaria Otopeni, pentru a negocia posibilitatea introducerii de abonamente. Petrache mai doreste aplicarea unui tratament special pentru cei care calatoresc doar o statie si care nu ar trebui sa plateasca un bilet intreg, la fel cu cei care merg zeci de km. De asemenea, pentru elevi, studenti si pensionari ar fi necesare abonamente cu pret redus, diferenta urmand sa fie suportata de la bugetele locale. Prefectul a anuntat ca se vor face controale pentru a se vedea daca operatorii de transport respecta conditiile stipulate in caietul de sarcini al licitatiei pe care au castigat-o si daca elibereaza bilete calatorilor. Daca ilfovenii si bucurestenii vor beneficia de abonamente vom sti dupa terminarea negocierilor dintre autoritati si transportatori.