13.5 C
București
sâmbătă, 21 septembrie 2024
AcasăSpecialDig supus la suprasarcina de dragul transportatorilor

Dig supus la suprasarcina de dragul transportatorilor

Digul de aparare la Dunare dintre Braila si Galati este supus la sarcini foarte mari deoarece anul trecut administratorul drumului a ridicat restrictiile, permitand circulatia autovehiculelor de 3,5 tone, dupa ce zeci de ani a fost permisa numai circulatia vehiculelor de pana la 1,5 tone.
O data cu cresterea nivelului apelor Dunarii si anuntarea viiturii, autoritatile au luat masura impunerii unor restrictii de circulatie pe soseaua DN22B, construita pe digul de aparare la Dunare dintre Galati si Braila, fiind restrictionata viteza la 60 km/h iar masa autovehiculelor la 3,5 tone. Este o ingrijorare falsa a autoritatilor pentru ca aceasta masura impune asupra digului sarcini mai mari decat cele la care era supus pana anul trecut. Pana in vara anului trecut circulatia autovehiculelor era restrictionata la 50 km/h iar pe dig nu aveau voie sa circule autovehicule mai grele de 1,5 tone. De foarte multi ani exista presiuni din partea transportatorilor de persoane si marfuri pentru a fi aprobata circulatia vehiculelor mai grele intrucat ar fi trebuit sa circule pe cealalta varianta a drumului Braila-Galati, DN22A, prin Baldovinesti, care are 32 km, spre deosebire de drumul pe dig, care are numai 15 km. Autoritatile nu au fost de acord cu cererea transportatorilor iar in anul 2001 chiar s-a pus problema de a fi instalata la iesirea din Braila a unei bariere care sa limiteze circulatia autovehiculelor cu gabarit mare. In 2004 drumul a fost trecut din administrarea SC Drumuri si Poduri Braila la Administratia Nationala a Drumurilor, dupa ce ministrul de atunci, Miron Mitrea, promisese ca astfel va putea sa aloce fondurile necesare pentru un proiect elaborat, la cererea CJ Galati, de SC Consproiect SA Galati, prin acest proiect fiind realizata o consolidare a digului si largirea drumului la 4 benzi. Anul trecut administratorul drumului a marit greutatea autovehiculelor care pot circula pe dig de la 1,5 la 3,5 tone, restrictia de viteza fiind ridicata de la 50 la 80 km/h. La dig nu s-au facut nici un fel de lucrari care sa ridice restrictiile iar lucrarile de intretinere se limiteaza la peticirea fisurilor din asfalt, care apar din cauza deformatiilor. Unii dintre soferii care circula mai des pe dig cunosc foarte bine zonele unora dintre aceste deformatii, pentru ca sunt sesizabile la rulajul masinii. Ramane de vazut cum se va comporta digul in cursul viiturii ce se va produce pe Dunare in zilele urmatoare. Deja de doua saptamani apele Dunarii se infiltreaza pe sub dig pe terenul de 1.000 de hectare pe care a inceput construirea cartierului „Dimitrie Cantemir”, care va uni Galatiul si Braila.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă