0.1 C
București
marți, 26 noiembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăRomania pregateste introducerea EURO 5

Romania pregateste introducerea EURO 5

Producatorii romani trebuie sa analizeze impactul introducerii in anii urmatori a sistemului de emisii EURO 5 pentru noile autovehicule. In septembrie ei vor fi consultati de Ministerul Integrarii, de Ministerul Transporturilor si de celelalte institutii cu atributii in acest domeniu.
Comisia Europeana a decis sa adopte noul regulament pentru a asigura un standard unitar al pietei interne. Unele state membre si-au anuntat deja intentia de a introduce unele norme superioare standardului EURO 4, aflat in vigoare de la 1 ianuarie 2005. Conform propunerii Comisiei, autoturismele noi, care urmeaza sa primeasca omologarea de tip, vor trebui sa respecte noile norme EURO 5 in termen de 18 luni de la data intrarii in vigoare a Regulamentului. Pentru autoturismele care au fost deja omologate, dar nu au fost inca vandute termenul propus este de maximum 48 de luni. Se estimeaza ca Regulamentul ar putea fi adoptat pana la sfarsitul acestui an si va intra in vigoare la jumatatea anului 2009. Aceasta nu inseamna insa ca autovehiculele care circula deja cu un standard de emisii inferior trebuie modificate pentru a respecta noile norme sau ca circulatia acestora va fi restrictionata.

Obiectivele Comisiei Europene

Comisia Europeana propune ca prin acest Regulament sa fie atinse mai multe obiective: reducerea cu pana la 80% a emisiilor de pulberi in suspensie pentru autovehiculele pe motorina; reducerea cu pana la 20% a emisiilor de oxizi de azot (NOx) pentru autovehiculele pe motorina (s-a propus ca valoarea-limita minima pentru emisiile de NOx sa ajunga pana la 200 mg/km); reducerea intr-o masura mai mare a emisiilor de oxizi de azot (NOx) (pana la 25%, cu o valoare limita de 60 mg/km) si hidrocarburi (HC) (pana la 75%, cu o valoare limita de 75 mg/km) pentru autovehiculele pe benzina; cresterea cerintelor de durabilitate pentru dispozitivele de control al poluarii de la 80.000 km la 160.000 km; obligatia producatorilor, dealerilor si service-urilor de a crea un sistem electronic cu informatii privind repararea si intretinerea vehiculelor; renuntarea la exceptia care permitea vehiculelor grele (clasa M1, cu o greutate mai mare decat 2.500 kg) sa intre in categoria vehiculelor comerciale usoare.
In prezent, propunerea de Regulament, redactata de Comisie, a fost transmisa Consiliului UE si Parlamentului European. Statele membre UE si Parlamentul European vor decide, in cadrul procedurii de codecizie, forma finala a acestui act legislativ, inclusiv termenele de aplicare a noilor standarde. Regulamentul este un act legislativ comunitar obligatoriu care se aplica direct de catre statele membre UE fara a fi necesara transpunerea acestuia in legislatia nationala.

Cele mai citite

După S.O.S., încă un partid își declară susținerea pentru Călin Georgescu

Preşedintele AUR, candidatul formaţiunii în alegerile prezidenţiale, a afirmat, luni, că România are ”şansa” unui guvern şi a unui preşedinte suveranist. ”România s-a trezit!...

După S.O.S., încă un partid își declară susținerea pentru Călin Georgescu

Preşedintele AUR, candidatul formaţiunii în alegerile prezidenţiale, a afirmat, luni, că România are ”şansa” unui guvern şi a unui preşedinte suveranist. ”România s-a trezit!...

Un celebru realizator de podcast american a intrat în conflict cu Vladimir Kliciko

Joe Rogan, celebru realizator de podcast american, "răspândeşte propaganda rusă" cu privire la războiul din Ucraina, a acuzat fostul campion mondial de box la...
Ultima oră
Pe aceeași temă