Un acord de principiu intre IGSU si SMURD, pe de o parte, si autoritatile locale din Oltenia, pe de alta – implicate in derularea Programului Operational Regional 2007-2013 de Implementare a Strategiei Nationale de Dezvoltare Regionala – a fost incheiat la Craiova. La intalnirea gazduita de Palatul Prefecturii Dolj au participat coordonatorul SMURD, dr. Raed Arafat, si inspectorul general al IGSU, general-locotenent Vladimir Secara.
Programul este finantat prin Fondul Social European (fonduri structurate). Prin subcomponenta „Sistem integrat de asistenta medicala si tehnica de urgenta prespitaliceasca si interventie la accidente majore”, este pusa la dispozitia autoritatilor din toate cele sase regiuni din Romania suma de 87,7 milioane de euro. Practic, este vorba de livrarea de module complexe (tehnica si aparatura medicala de ultima generatie) catre sectiile de urgenta ale spitalelor. Numai la Craiova, la Spitalul de Urgenta, vor fi livrate 22 de astfel de module pentru reanimare si stabilizare, in care pot fi primiti 22 de pacienti simultan. „Aceste module vin toate odata. Din acel moment ele trebuie montate si implementate imediat, nu depozitate, inchise si uitate prin diferite spatii. De aceea sectiile de urgenta din spitale trebuie reamenajate, recompartimentate. Poate va fi nevoie sa se mute ori sa se darame pereti. Autoritatile locale trebuie sa intervina pe langa directorii de spitale, pentru ca acestia – din diverse interese – sa nu puna piedici si sa lase sectiile de urgenta sa fie adaptate la noile cerinte. Comunitatea Europeana a spus ca orice cetatean european trebuie sa se simta in siguranta in orice comunitate: in mediul urban sau rural din Romania, ca si in Franta sau Germania”, a spus Raed Arafat.
Statiile SMURD din teritoriu vor fi, de asemenea, dotate cu tehnica de specialitate. Vor fi aduse autospeciale de lucru cu spuma si apa, autospeciale de interventie la accidente pe sosele, ori dotate pentru accidente chimice, nucleare, radiologice sau biologice. Ca preturi, o ambulanta echipata cu aparatura pentru reanimare ajunge la 280 de mii de euro. Comunitatea Europeana cofinanteaza toate achizitiile facute de autoritatile locale in acest sens cu pana la 50 la suta din pret. Finantarea vine insa dupa ce beneficiarii programului achita sau cheltuiesc sapte la suta din costul tehnicii medicale pe care vrea s-o achizitioneze.