Prin infiintarea institutiei numite „Administratorul Public” s-ar asigura un grad mai mare de profesionalism in functionarea autoritatilor locale. Cabinetul primarului, inexistent in prezent, este o alta idee ce ar putea prinde viata. Atributiile personalului din Cabinetul primarului vor fi stabilite si delegate de primar. Acestea sunt propuneri cuprinse in proiectele legislative initiate de Asociatia Oraselor din Romania (AOR).
Primarii oraselor mici si mijlocii solicita Parlamentului si Guvernului sa corecteze legislatia referitoare la administratia locala si sa imbunatateasca mijloacele de aplicare a acesteia. AOR apreciaza ca obligatorii introducerea de sanctiuni drastice pentru elaborarea de prognoze mincinoase privind realizarea veniturilor in ideea determinarii unor alocari de echilibrare ori de transferuri de la bugetul de stat, superioare celor cuvenite de drept. Aceleasi sanctiuni ar trebui aplicate si in cazul raportarilor eronate privind veniturile si cheltuielile bugetelor locale. Primarii mai vor ca validarea consilierilor locali si judeteni, precum si constatarea incetarii mandatelor, a dizolvarii consiliilor locale si judetene sa fie de competenta justitiei. Pentru transparenta, se propune obligatia institutiilor de a publica pe internet proiectul de buget, proiectul aprobat, executia bugetului, evolutia executiei bugetului, rectificarea bugetului si contul de executie. Asociatia Oraselor din Romania sustine elaborarea unui program national destinat celor 210 orase, care ar mai putea cuprinde comunele foarte mari si municipiile cu pana la 30.000 de locuitori.