24.2 C
Bucureศ™ti
joi, 3 octombrie 2024
AcasฤƒSpecialLacrimi la priveghiul din capela Spitalului "Sf. Spiridon" Iasi

Lacrimi la priveghiul din capela Spitalului „Sf. Spiridon” Iasi

Eroare de pilotaj, conditii meteo nefavorabile, defectiune tehnica sau o pasare intrata la motorul din coada elicopterului sunt ipotezele pe care merg specialistii in dezlegarea misterului care invaluie tragedia aviatica petrecuta luni dimineata langa Aeroportul Iasi. La cateva ore de la tragedie, la Iasi a sosit o comisie de ancheta formata din specialisti ai Ministerului Administratiei si Internelor si ai Ministerului Apararii Nationale.

O ipoteza socanta

Comisia, condusa de chestorul Gabriel Nita, secretar de stat in MAI, s-a deplasat imediat la locul accidentului, luni seara in jurul orei 17.00 fiind incheiata cercetarea preliminara si colectarea probelor, din cauza intunericului. „S-au facut fotografii si s-au cules probe de la fata locului. In ceea ce priveste cauzele producerii tragediei, au fost luati in considerare trei factori: cei meteorologici, factorii umani si factorii tehnici. In acest moment nu poate fi inlaturat nici unul dintre acestia. Cele doua cutii negre au ramas pe loc, intre resturile elicopterului, si vor fi ridicate doar in prezenta reprezentantilor firmei producatoare a aparatului, Eurocopter, din Germania. Cercetarile la fata locului continua”, a precizat Lavinia Balanean, purtatorul de cuvant al MAI. O ipoteza extrem de socanta s-a conturat ieri-dimineata: exista posibilitatea ca accidentul aviatic sa fi fost produs de o pasare. „O pasare, oricat de mica ar fi, poate produce prabusirea elicopterului, daca intra la unul dintre motoare. Daca pasarea are, de exemplu, 50 de grame, forta de rotatie a motorului poate mari de mii de ori greutatea si astfel poate distruge motorul. Se pare ca aparatul nu a mai putut fi controlat de piloti. Fiind in cadere continua, echipajul a incercat sa-l redreseze. Elicopterul s-a rasucit in aer si s-a izbit violent cu coada de pamant. Impactul a propulsat prin aer restul elicopterului la o distanta de peste 30 de metri de la primul impact. Acolo s-a facut zob”, a precizat unul dintre anchetatori, sub protectia anonimatului. Mai multi martori oculari au declarat ca aparatul s-a rotit vertiginos chiar inainte de impact.

Lacrimi si durere

Lacrimi si durere fara margini luni noapte la Spitalul „Sf. Spiridon” din Iasi. Medicii si asistentele de la acest spital au organizat un priveghi pentru colegii lor care si-au pierdut viata in tragedia aviatica produsa langa Aeroportul International Iasi. Trupurile neinsufletite ale medicului Liliana „Lala” Puiu si asistentei medicale Mioara Hauta au fost depuse la mica biserica din incinta spitalului. Tarziu in noapte, la aceeasi capela au fost aduse si trupurile neinsufletite ale celor doi piloti decedati in accidentul aviatic petrecut luni dimineata la ora 9.26. Sute de lumanari si candele au luminat cele patru sicrie, in timp ce intreg personalul spitalului s-a perindat pana in zori prin fata catafalcului comun al celor patru victime ale groaznicului accident de la inceputul saptamanii.

Corul Mitropoliei Moldovei a pierdut un membru marcant

Medicul si asistenta medicala care si-au pierdut viata dupa prabusirea elicopterului SMURD de la Iasi au fost foarte iubite de colegi si respectate in societate. Mai mult, asistenta Mioara Hauta canta in corul Mitropoliei Moldovei si Bucovinei, fiind o fiinta evlavioasa cu foarte multe cunostinte printre inaltele fete monahale din Iasi. „Era o fiinta cuminte, care nu ar fi fost in stare sa faca nimanui rau. Poate ca rautatea celor din jur a impins-o la un moment dat sa ia in calcul si posibilitatea de a se calugari. Numai ca salvarea de vieti omenesti i s-a parut mai aproape de idealul ei in viata. Respecta canoanele crestine cu fervoare. Avea multe prietene din randul calugaritelor. Canta chiar in corul Mitropoliei Moldovei. Daca ar fi sa o descriu cumva pe Mioara… poate ca aceasta era simbolul credintei printre noi”, a precizat dr. Iulian Coca de la Spitalul „Sf. Spiridon” Iasi. Cat despre medicul Liliana Puiu, colegii o descriu ca pe o persoana pasionata de zbor. Era atat de pasionata, incat poza elicopterului era lipita pe fisetul sau de la serviciu… „A fost prima persoana care in mai, anul trecut, s-a inscris pentru a face garzi pe elicopter. Era o fata si colega deosebita. Avea o putere de munca iesita din comun, facea ore peste program, asta spre binele pacientului. Imi amintesc de Lala (cum o alintau colegii pe Liliana Puiu – n.r.) ca fiind mai presus de orice o persoana foarte corecta”, a descris-o dr. Iulian Coca pe colega sa. Daca traia pana de Martisor, dr. Liliana Puiu ar fi primit titulatura de medic primar. Daca ar fi trait, Mioara Hauta si-ar fi cinstit ieri colegii de serviciu pentru ca-si aniversa ziua de nastere.
Trupurile celor doi piloti decedati, Valentin Stanescu si Augustin Toma, au fost scoase ieri dupa-amiaza din capela Spitalului Universitar Sf. Spiridon Iasi cu onoruri militare. Sicriele au fost duse la Aerportul International Iasi si imbarcate intr-o aeronava AN 206 cu destinatia Bucuresti, unde au fost primite de familiile indoliate.

Cele mai citite

SUA dezaprobฤƒ decizia Israelului de a-l declara โ€žpersona non grataโ€ pe secretarul general al ONU

Departamentul de Stat al SUA a criticat decizia Israelului de a-l declara โ€žpersona non grataโ€ pe secretarul general al ONU. Decizia are legฤƒturฤƒ cu...

Nicuศ™or Dan ridicฤƒ ศ™tacheta: 20 de cerinศ›e esenศ›iale pentru viitorii candidaศ›i la prezidenศ›iale

Primarul General al Capitalei cere soluศ›ii concrete de la partide ศ™i candidaศ›ii la preศ™edinศ›ie Primarul Nicuศ™or Dan a prezentat 20 de puncte care includ modificฤƒri...

Noaptea Companiilor: Studenศ›ii sunt invitaศ›i sฤƒ exploreze sediile a 13 firme de renume

Pentru prima datฤƒ รฎn Bucureศ™ti, "Noaptea Companiilor", eveniment organizat de CBRE Romรขnia, lider รฎn consultanศ›ฤƒ imobiliarฤƒ ศ™i birouri, invitฤƒ studenศ›ii sฤƒ exploreze sediile unor...
Ultima orฤƒ
Pe aceeaศ™i temฤƒ