Exista taximetristi si taximetristi. In aceasta tagma exista si taximetristi care dupa o zi sau o saptamana de munca constata ca au scos mai multi bani decat ar trebui din buzunarul clientilor.
Victimele sigure sunt strainii, dar nici localnicii, care nu obisnuiesc sa mearga cu taxiul, nu scapa de "talentul innascut” al anumitor taximetristi. Asadar, daca aveti senzatia ca faceti o afacere apeland la metoda mica intelegere, mai ganditi-va, deoarece se intampla ca pretul unei calatorii sa creasca considerabil. Taximetristii stau la panda, in asteptarea acelor clienti care nu stiu tarifele. Una din ultimele metode in materie de fraierit clientii este utilizarea mobilului. Aceasta din urma este o metoda descoperita recent de taximetristi, o data cu introducerea aparatelor de taxat de ultima generatie, care sunt obligatorii pentru toate taxiurile.
Fara bon nu ai drept de apel
Nu o data, ni s-a intamplat ca aceeasi distanta parcursa cu taxiul, la acelasi tarif declarat, sa ne coste mai mult. Rotunjirea este o alta metoda, poate cel mai des folosita. O cursa de 90.000 de lei, de exemplu, se rotunjeste pana pe la 100.000, pentru a nu-l pune pe taximetrist in delicata postura de a-ti restitui 10.000 de lei. Nici cursele de noapte nu sunt de colo. In special pe perioada noptii, taximetristii fac curse pentru o suma prestabilita si obligatoriu suma negociata va fi intotdeauna mai mare decat ar trebui. Fara aparat de taxat, fara comanda si fara bon nu ai drept de apel. Posibilitatea de a cere explicatii nici nu mai este luata in calcul in aceasta situatie.
Tarife invechite
Se mai practica si masinile cu tarife inscrise la vedere sau cu tarife invechite, uitate pe caroserie. Clientul ia de bun ce vede pe masina si are surpriza in momentul in care ajunge la destinatie ca nu-i ajung banii pentru a plati cursa. Daca nu intrebati care este tariful cand urcati in masina, va puteti trezi buni de plata. O alta practica des intalnita este utilizarea telefonului mobil. Taximetristul are nevoie de doua mobile. Unul dintre ele trebuie sa fie mai vechi pentru a emite cat mai multe radiatii. Dupa ce se asaza pe bord, langa ceasuri, in spatele carora este cititorul de viteza, cu sonorul oprit si ecranul in jos, in timpul mersului, cu celalalt telefon se suna la cel de pe bord. Astfel, manevra facuta cu motorul oprit, poate forta contorul sa arate viteze de pana la 250 km/h. Un scurt bip, in mers, poate face minuni. Practica, greu de depistat, da roade. Daca telefonul este foarte aproape de cititor, practica are succes.
Din tren, direct in taxi
In gara constanteana, taximetristii te intampina inca de la intrare sau de pe peron. Fie ca esti locuitor al urbei, fie ca esti strain, taximetristii se ofera sa-ti duca bagajele numai sa le alegi taxiul. Pana in masina, taximetristul isi da seama imediat daca esti de-al locului sau nu. Practica agasarii tine de cele mai multe ori, turistii obositi dupa drum nemaistand sa se intrebe ce firma este sau ce tarife practica. Daca pentru acelasi drum parcurs cu taxiul, un localnic plateste o anumita suma, nu la fel se va intampla cu turistul venit la mare.