Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului urmeaza sa publice in cel mai scurt timp, probabil pana la sfarsitul acestei saptamani, anuntul de privatizare a societatii Electroputere. Statul, care prin AVAS detine circa 62% din capitalul social, face acum cea de-a cincea incercare de a privatiza colosul craiovean. Alaturi de Tractorul Brasov, Electroputere este singura uzina foarte mare, cu peste 3.000 de angajati, unde statul mai este actionarul majoritar.
Dupa ce ultima incercare de privatizare a Electroputere a esuat in primavara lamentabil, am putea spune, avand in vedere ca oferta selectata era facuta de consortiul cvasinescunoscut format din firmele Amtek Investitii, Cuprom si Gheorghe Nitu, in calitate de persoana fizica, de data aceasta se pare ca vor reaparea nume importante in cursa pentru privatizare. Pana in prezent au depus scrisori de interes compania Bombardier, consortiul grecesc format din DAB si Electromec, Grupul General Motors, iar lista este inca deschisa. Mai mult, se pare ca de aceasta privatizare sunt interesati si Ovidiu Tender, care a vizitat acum o luna uzina, precum si Stefan Vuza, care s-a aflat la Electroputere in urma cu doua saptamani. De altfel, prin intermediul companiei sale Servicii Comerciale Romane, Stefan Vuza si-a mai incercat norocul la privatizarea societatii Electroputere. Ca de fiecare data, statul va incerca sa vanda uzina ca un tot unitar, existand insa ulterior posibilitatea divizarii ei. Situatia financiara a societatii craiovene Electroputere s-a deteriorat in acest an. La sfarsitul primelor noua luni ea a inregistrat pierderi de 17,56 milioane RON, de aproape 2,4 ori mai mari decat in aceeasi perioada a anului trecut. La sfarsitul primelor trei trimes-tre societatea avea plati restante in valoare totala de aproximativ 108,59 milioane RON, in scadere fata de datoriile de peste 138,8 milioane RON inregistrate la finele primului semestru. Cu toate acestea, directorul general al societatii, Cornel Mondea, sustine ca Electroputere nu are probleme cu platile curente, indiferent daca este vorba despre bugetele statului sau despre furnizorii de utilitati. „Tragem dupa noi datorii vechi la care mereu adaugam penalitatile de intarziere si de aceea apar aceste probleme”, spune directorul Mondea. In schimb, daca vorbim despre comenzi, cele patru fabrici ale uzinei nu stau chiar rau. „Pentru fabricile de locomotive, transformatoare si motoare electrice avem comenzi care acopera chiar si primul trimestru al anului viitor. Pe langa contrac-tul de 100 milioane dolari semnat pentru modernizarea a 57 loco-motive Diesel, care expira in au-gust anul viitor, urmeaza sa in-cepem contractul cu Bomardier pentru asamblarea ramelor de metrou. Mai rau stam la fabrica de aparataj”, a precizat directorul general.