Duminica, 7 august a.c., in jurul orei 8.00, apele Raului Doamnei au deplasat pilonii podului care il traverseaza si face legatura intre Pitesti si Uzinele „Dacia-Renault” de la Colibasi, dar si intre Pitesti si Institutul de Cercetari Nucleare (ICN) de la Mioveni.
Pe acest pod trec cu autobuzele salariatii Uzinelor „Dacia” care locuiesc in Pitesti, adica in jur de vreo 10.000 de angajati, carora li se adauga salariatii ICN si cei ai Fabricii de Reactivi Nucleari de pe aceesi platforma de la Mioveni. Acestora li se adauga tirurile cu autovehicule Dacia si transportu-rile speciale cu deseuri radioactive sau cu produsele Fabricii de Reactivi Nucleari pentru Centrala Termonucleara de la Cernavoda. Precizam ca si podul de la Piscani, ruta ocolitoare care ar fi putut face legatura Uzinelor Dacia si ICN cu Pitestiul, este de doua saptamani avariat, fiind deplasat cu… 30 cm. Si, de parca nu ar fi fost de-ajuns podurile deja avariate si/sau prabusite, in noaptea de duminica spre luni (7/8 august a.c.) s-a mai daramat un pod, cel din localitatea Valea Stanii. Iar cand te confrunti cu o asemenea situatie autoritatile ar trebui sa-si puna mai intai intrebarea: de ce cad podurile? Apoi sa caute raspunsuri pentru a elimina cauzele. O posibila cauza ar putea fi vechimea, numarul mare de ani scursi de la darea in folosinta, implicit depasirea perioadei de garantie. O alta cauza ar putea fi calitatea indoielnica a lucrarilor de reparatii efectuate de-a lungul anilor. Sau, dimpotriva, lipsa unor lucrari de renovari si reparatii. O alta cauza o reprezinta aparitia ca ciupercile dupa ploaie a balastierelor de-a lungul cursurilor de apa in avalul unor poduri. Gaurile imense facute de cei care exploateaza balastierele duc la modificarea albiei raurilor si la crearea de vartejuri ale apei in jurul pilonilor pe care se sprijina podul. Vartejuri care „sapa” la radacina pilonilor, dezgolind si lasand pilonii in bataia valurilor. Si, nu in ultimul rand, ignoranta autoritatilor si a administratiilor locale, privind efectuarea la timp si de calitate a lucrarilor de intretinere a acestor poduri. Sa mai precizam ca licitatiile pentru executarea lucrarilor de renovari si reparatii la unele dintre podurile argesene au fost castigate de firmele agreate de fosta putere, firme care apoi dadeau executia lucrarilor in subantrepriza altor firme, care ofereau mai mult.