14 C
București
luni, 6 mai 2024
AcasăSpecialPasajul Basarab, mai lung cu un kilometru, mai scump cu 70 milioane...

Pasajul Basarab, mai lung cu un kilometru, mai scump cu 70 milioane de euro

Unul dintre cele mai importante proiecte de investitii din Capitala, si anume Pasajul Basarab, va fi demarat in primavara anului viitor. Fata de proiectul initial prezentat de fostul primar Traian Basescu, actualii edili au modificat cateva aspecte pentru ca investitia sa fie mai bine adaptata cerintelor actuale si celor din viitor. Astfel, pasajul va avea o lungime totala de aproape doua ori mai mare decat cea initiala si va ajunge la 1.900 metri, inclusiv rampele de acces.

Edilii au ales o noua configuratie a pasajului, care incepe de pe bd. N. Titulescu si va cobori in zona Podului Grozavesti, dupa ce va trece Dambovita. In varianta initiala, pasajul cobora inainte de Dambovita. A fost aleasa aceasta varianta pentru a se preintampina problemele de trafic care ar putea aparea in urmatorii ani.
Pentru locuitorii din zona Titulescu, care s-au declarat afectati de construirea pasajului, s-au luat mai multe masuri. In primul rand, s-a ingustat latimea podului pentru a se asigura o distanta de 15 metri fata de blocuri, in loc de 10 metri cat era initial. Apoi, in zona bisericii, pasajul nu va obtura si nu va afecta activitatile religioase. Constructia va avea o deschidere suficient de mare pentru a nu deveni adapost pentru aurolaci. Cu toate acestea, un grup de locatari de la cele patru blocuri situate in imediata vecinatate a viitorului pasaj a venit ieri la primarie pentru a cere socoteala primarului Videanu.
Ei au sustinut ca au strans 2.000 de semnaturi de la oameni care sunt impotriva construirii pasajului si au dat in judecata Consiliul General al Municipiului Bucuresti, care a aprobat realizarea investitiei. Chiar daca nu li s-a dat castig de cauza, cei nemultumiti au anuntat ca vor continua protestele. Primarul i-a invitat la discutii in zilele urmatoare pentru a-i lamuri ca pasajul nu ii va afecta foarte mult.

Constructia va costa peste 140 milioane de euro

Desi anterior se anuntase ca pasajul va costa aproape 70 de milioane de euro, intre timp costul estimativ a crescut la peste 140 de milioane de euro. Aceasta din cauza ca pasajul va avea o lungime de aproape doua ori mai mare decat varianta initiala. Costul exact va fi cunoscut abia dupa organizarea licitatiei, in urma careia va fi desemnat antreprenorul care se va ocupa de executia lucrarii. Durata de realizare a fost estimata la 36 de luni, dar Videanu a precizat ca va incerca sa stabileasca impreuna cu constructorii un termen mai scurt. In zilele urmatoare, specialistii vor intocmi caietul de sarcini pentru licitatie, care va trebui sa fie gata pana la 15 septembrie. Dupa aceea, se va face publicitate internationala licitatiei pentru a participa la ea cat mai multe firme.

Descrierea lucrarii

Conform noului proiect, intocmit de Institutul Proiect Bucuresti, pasajul va pleca printr-o rampa de acces din bd. N. Titulescu, in apropierea intersectiei cu bd. Al.I. Cuza, va supratraversa Calea Grivitei, apoi pachetul de linii de cale ferata si bd. Dinicu Golescu. Pasajul se va inscrie apoi intre fronturile construite ale Soselei Orhideelor, va supratraversa intersectia dintre Calea Plevnei-Orhideelor-Giulesti si Podul Grozavesti si va reveni la sol pe Soseaua Grozavesti. Vor fi instalate linii de tramvai pe pasajul suprateran si va fi creata o noua statie de tramvai deasupra liniilor de cale ferata avand legaturi pietonale cu gara si statia de metrou. Accesul calatorilor va fi posibil cu ajutorul ascensoarelor sau al scarilor rulante. Investitia va include rampe de acces, modificari in reteaua sinelor de tramvai in apropierea pasajului suprateran, schimbari minore la statia de metrou Basarab si adaptari ale diferitelor retele din zona. Pentru a se putea realiza pasajul, se vor face demolari si exproprieri ale cladirilor construite pe Soseaua Orhideelor, mai ales pe latura de sud, unde fondul imobiliar este de slaba calitate. Pe Soseaua Orhideelor, desfasurarea traficului auto se va face pe doua benzi pe sens, iar tramvaiele vor circula pe partea centrala a drumului. Sub pasaj, la nivelul solului, de o parte si de alta a stalpilor centrali, va fi amplasata calea de rulare a tramvaielor de pe relatia Gara Basarab-Pod Grozavesti. Latimea totala a pasajului in aceasta zona va fi de 25,5 metri.
Constructorii vor realiza si largirea Podului Grozavesti cu cate sapte metri de carosabil si trei metri de trotuar pentru facilitarea relatiilor de circulatie la nivelul solului. Vor exista bretele care vor lega pasajul de sol in zonele N. Titulescu, Calea Grivitei, perimetrul cuprins intre Podul Grozavesti si intersectia dintre Orhideelor-Giulesti-Plevnei, apoi pe Calea Plevnei si Soseaua Giulesti.

Beneficiile proiectului

Prin executia pasajului se va inchide inelul principal de circulatie, ceea ce va conduce la evitarea de catre soferi a zonei centrale a orasului pe axa nord-sud, a zonei Garii de Nord, cat si la intregirea liniei de tramvai pe acelasi inel principal. Centrul orasului va fi descongestionat si se va crea un important punct intermodal de transport in zona Basarab intre caile ferate, metrou si mijloacele RATB. Se va reduce consumul de carburanti pentru mijloacele auto care tranziteaza zona cu peste 3,7% pe an. In plus, vor fi create peste 1.500 de locuri de munca pe perioada executiei si alti 50 de oameni vor fi angajati pe timpul exploatarii pasajului.

Cele mai citite

VIDEO. Real Madrid, campioană pentru a 36-a oară în La Liga

Real Madrid a cucerit titlul în La Liga în mod matematic, după ce a obținut o victorie zdrobitoare împotriva echipei Cadiz, cu scorul de...

Președintele Iohannis va fi decorat de Atlantic Council, la Washington

Președintele Klaus Iohannis va fi decorat de Atlantic Council, într-o ceremonie care se va desfășura la Washington, în ziua de 8 mai 2024. Președintele Iohannis...

Numărul pensionarilor a scăzut în luna aprilie 2024, comparativ cu luna precedentă

Un număr de 4.748.274 de pensionari era înregistrat în aprilie 2024 în România, cu 4.274 persoane mai puţine comparativ cu luna precedentă, iar pensia...
Ultima oră
Pe aceeași temă