Vagoane de calatori ultramoderne, cu monitoare TV in compartimente, vagoane-restaurant de cinci stele, locomotive „inteligente”, aceasta este oferta expozitiei INFRATRANS ce se desfasoara in perioada 6-7 iunie la linia 13 din Gara de Nord Bucuresti. Constructorii romani din domeniu au adus in Capitala ultimele lor realizari. Astfel, Atelierele Grivita prezinta doua vagoane-cuseta reconditionate, dotate cu climatizare, instalatie de sonorizare, toalete ecologice, detectoare de fum, instalatie apelare a insotitorului, monitoare TV instalate in cusetele de la clasa I si DVD player in cabina insotitorului. Viteza maxima de circulatie a vagonului este de 160 km/h. La randul ei, Astra Arad participa la expozitie cu un vagon de calatori tip salon, dotat cu climatizare, sistem de sonorizare, usi prevazute cu sistem de protectie „om in usa” si care se inchid automat la pornirea trenului. Ca o noutate, fumatorilor le este destinata zona de la capatul vagonului, de la locurile 72 la 106, locuri ce vor putea fi alocate calatorilor doar dupa modernizarea sistemului de informatizare a vanzarii biletelor. Viteza maxima de circulatie a vagonului este de 200 km/h, iar costul realizarii acestuia este de 850.000 euro. Vagonul-restaurant este primul de acest tip din Romania, inglobeaza atat un mic bistro cochet, cat si un restaurant elegant. Remar Pascani prezinta un vagon de calatori tip naveta, pe doua etaje, clasa a II-a, care circula deja pe ruta Bucuresti-Constanta de aproape un an si care este dotat cu climatizare, instalatie de sonorizare si cu sistem de protectie „om in usa”. Constructia sa a costat 16,7 miliarde lei vechi. Electroputere Craiova a adus la Gara de Nord o locomotiva diesel electrica modernizata in colaborare cu General Motors, careia i-a fost schimbat motorul de tractiune, imbunatatite serviciile auxiliare si postul de conducere. Ca ultima noutate, unele echipamente sunt asistate de calculator.