Preferintele utilizatorilor romani s-au indreptat in acest an tot mai puternic spre imprimante laser. „Vanzarile de astfel de echipamante in primul semestru al acestui an, cand s-a atins un volum de 33.000 de unitati aproape ca le egaleaza pe cele realizate pe toata durata anului trecut, cand numarul de unitati comercializate a fost de 46.000”, a spus Marius Persinaru, general manager Xerox Romania si Republica Moldova.
O crestere puternica a vanzarilor de printere laser s-a inregistrat pe segmentul SOHO (birouri mici si utilizatori casnici). Imprimantele laser mici, de tipul Xerox Phaser 3116, comercializate la un pret sub 130 dolari americani, au determinat cresterea pana la 10,9% a cotei de piata a Xerox pe acest segment in prima jumatate a anului, conform studiului IDC din august 2005. Acest procent depaseste cu mai mult de 100% cota de piata a Xerox din intreg anul trecut (4,3% din piata de imprimante mici la sfarsitul anului 2004).
De asemenea, o crestere semnificativa a fost contabilizata si pe zona office. „Conform studiului IDC citat, in prima jumatate a anului 2005 am reusit sa obtinem o cota de piata pe acest segment de 15,5% , fata de 9,9% din piata detinuta de Xerox Romania la sfarsitul anului 2004. Aceasta se datoreaza in special segmentului de multifunctionale monocolor cu viteza de imprimare de 15-20 pagini pe minut, comercializate la un pret de aproximativ 1.000 dolari”, a mai aratat Marius Persinaru.