11.5 C
București
vineri, 8 noiembrie 2024
AcasăSpecialOdyssail - o regata prin istoria Mediteranei

Odyssail – o regata prin istoria Mediteranei

In Portul Tomis, printre zecile de barci si iahturi, se afla ieri si velierul Allegro. Nimic deosebit la prima vedere. Ambarcatiunea insa tocmai s-a intors din regata Odyssail, un eveniment pe glob, unde a castigat locul intai.

Odyssail combina emotia navigatului cu istoria si cultura, in concursuri organizate atat in Marea Mediterana, cat si in Marea Neagra. Allegro a participat la doua regate, ambele in Mediterana. Mihai Patrascu, capitanul echipajului, a declarat ca velierul a participat la clasa ORC Club, destinata barcilor de croaziera, care au echipaje de amatori, incadrate la categoria „family”. Nici unul dintre membrii echipajului nu are pregatire in domeniu, el fiind singurul care a obtinut un certificat de skipper. La bord s-au mai aflat Alina Fersedi, Codruta Anghelescu si Cristian Ilea, oameni simpli, cu preocupari diverse. Cea mai tanara navigatoare are 25 de ani si tocmai a absolvit Institutul de Arta Teatrala.

In Insula Lesbos

Allegro a participat la doua regate. Prima a fost impartita in doua etape. In prima zi s-a plecat din legendara Insula Lesbos, iar punctul de destinatie a fost Insula Cos, ambele apartinand de Grecia. Evenimentul a continuat tot in Marea Egee, din Insula Cos pana in Creta. Fiecare etapa a durat peste 30 de ore. La finalul celor aproximativ 340 de mile, Allegro s-a clasat pe primul loc. La regata au mai participat patru echipaje bulgaresti si doua romanesti. Cea de-a doua regata s-a desfasurat in jurul Cretei si a constat din patru curse mai scurte, de 35 de mile. Si aici, Allegro a castigat primul loc la grupa sa.

Construit manual

Ambarcatiunea are 8,8 metri lungime si poate atinge o viteza maxima de 9 noduri. A fost construita de tatal lui Mihai Patrascu, materialele folosite fiind lemnul si fibra de sticla. Nu a costat foarte mult, pentru ca acestea fusesera cumparate din 1989. Lemnul a stat la uscat o buna perioada, iar constructia efectiva a durat patru ani. Velierul a fost finalizat in anul 1993, cand a fost lansat la apa.

Povesti de lup de mare

Desi au mai participat la cateva regate, ultima a fost si cea mai „agitata”. „In largul Insulei Icaria am dat peste o furtuna de forta 8, cu valuri de doi metri. Am avut noroc pentru ca eram sub coasta”, spune Mihai Patrascu. Au existat si momente mai grele, de furtuni cu valuri de cinci metri. Au existat si momente cand, in furtuna, la cateva mile de tarm, s-a terminat motorina si vasul a ramas in voia fortelor naturii. In ciuda acestor evenimente, el este pregatit sa plece… in ocolul pamantului cu velierul. Mai are nevoie de cateva echipamente de navigatie, cum ar fi un genovez (vela din fata) sau un spineker, dar si de bani. „E greu sa stai cateva luni pe mare fara sa intri in porturi, iar aici ziua de stationare costa intre doi si 50 de euro”, spune actrita de 25 de ani, care, desi marturiseste ca acum doi ani nu stia nici macar unde este portul turistic Tomis, este acum un adevarat expert in navigatie.

Cele mai citite

Radu Drăgușin, ținta criticilor după meciul cu Galatasaray! Englezii îl consideră vinovat pentru golul decisiv al lui Osimhen

Radu Drăgușin, fundașul român de 21 de ani al lui Tottenham Hotspur, a fost aspru criticat de presa engleză după meciul pierdut de echipa...

Bătaie mare pentru Andrei Rațiu! După Barcelona, și Bayer Leverkusen îl urmărește pe fundașul român

Andrei Rațiu, fundașul român de 26 de ani de la Rayo Vallecano, atrage tot mai multă atenție în Europa, iar prestațiile sale din La...

Fed reduce dobânda-cheie și transmite un mesaj de stabilitate în fața noii administrații Trump

Rezerva Federală a SUA, cea mai puternică instituție bancară din lume, a redus joi dobânda de referință cu 0,25%, o decizie ce reflectă optimismul...
Ultima oră
Pe aceeași temă