Greenpeace România a obținut o nouă victorie importantă în instanță, după ce Judecătoria Sectorului 1 București a aprobat solicitarea organizației ca un expert tehnic autorizat să inspecteze platforma Pescăruș, operată de OMV Petrom în Marea Neagră.
Scopul acestei verificări este de a evalua dacă sunt respectate standardele de siguranță impuse de reglementările în vigoare.
Totodată, organizația de mediu face publice noi fotografii care au stat la baza dosarului, se arată într-un comunicat de presă.
CITEȘTE ȘI – Reacția ministrului Energiei, după ce Greenpeace a atacat în instanța de judecată proiectul „Neptun Deep“
Judecătoria Sectorului 1 București a dispus efectuarea unei expertize privind condițiile instalațiilor offshore, axată pe siguranța structurală, mecanică și de producție a acestora. Decizia este executorie și nu poate fi contestată.
Sesizarea instanței de către Greenpeace România vine pe fondul descoperirii unor probleme grave la platformele de petrol și gaz operate de OMV Petrom.
Fotografii și documente furnizate de o sursă anonimă în februarie 2024 arată că cel puțin o platformă se află într-o stare avansată de degradare, cu piloni de rezistență avariați, crăpături vizibile și suprafețe corodate extinse cu riscul apariției imediate a pericolelor majore în activitatea offshore.
Aceste probleme au fost semnalate autorităților și corporației OMV Petrom încă de la începutul anului 2024 însă au refuzat să coopereze pentru soluționarea problemelor sesizate. Mai mult, au încercat să blocheze în instanță dosarul apelând la tot felul de proceduri juridice.
Starea avansată de degradare a platformelor offshore de petrol și gaz reprezintă o amenințare majoră pentru siguranța angajaților, a mediului înconjurător și a speciilor din Marea Neagră și Delta Dunării. OMV Petrom vrea să înceapă o nouă exploatare în perimetrul Neptun Deep, lucru care devine și mai îngrijorător, având în vedere starea platformele lor actuale. Istoricul problematic al companiei ridică multe semne de întrebare despre capacitatea lor de a desfășura proiecte offshore în siguranță. Conform legislației, un astfel de trecut ar trebui să determine retragerea licenței pentru operare. Este esențial să punem siguranța înaintea intereselor financiare ale marilor corporații de combustibili fosili, a declarat Alin Tănase, Coordonator de Campanii la Greenpeace România.
Greenpeace a atras și atenția Comisiei Europene asupra problemelor grave ale platformelor OMV Petrom din Marea Neagră. Plângerea vizează atât incapacitatea corporației de a menține integritatea infrastructurii și de a preveni accidente majore, cât și lipsa de acțiuni ferme din partea ACROPO în supravegherea și inspecția platformelor. Aceste neglijențe ridică îngrijorări serioase cu privire la aplicarea corectă a normelor de siguranță offshore.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!