În mediul rural, ponderea cumpărăturilor online a crescut cu aproximativ 6%, față de anul trecut
Comerțul electronic din România își consolidează poziția, conform datelor publicate de Institutul Național de Statistică. În 2024, 72,9% dintre utilizatorii de internet au făcut achiziții online, semn al creșterii apetitului românilor pentru cumpărăturile digitale. Tendința este susținută de extinderea accesului la internet: 88,6% dintre gospodării sunt conectate, în creștere cu 2,9 puncte procentuale față de 2023.
Un progres notabil s-a înregistrat în mediul rural, unde ponderea cumpărătorilor online a crescut la 67,3% (+5,9% față de 2023). În mediul urban, 77,1% dintre utilizatorii de internet au plasat comenzi online (+3,4%), reducând decalajul dintre cele două zone și subliniind impactul pozitiv al digitalizării asupra calității vieții din zonele rurale.
Printre cele mai căutate produse și servicii accesate online se numără îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii – 78,6%, livrări de la restaurante și catering – 36,4%, produse cosmetice și de îngrijire personală – 34,5%, articole sportive – 20,8%, electrocasnice și electronice – 15,8% și medical, suplimente alimentare – 16,7%.
Potrivit raportului European E-commerce 2024, citat de profit.ro, piața comerțului electronic din România este estimată la 11,7 miliarde EUR, reprezentând 3,4% din PIB. România se clasează astfel pe locul trei în Europa Centrală și de Est, după Polonia și Cehia.
Sectorul comerțului electronic stimulează și alte industrii conexe, precum curieratul, logistica, serviciile de marketing online și soluțiile de fullfilment. De asemenea, acesta generează o treime din traficul de curierat, consolidându-se ca un motor al economiei digitale din România.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!