Recrutorii de top îndeamnă candidaţii să utilizeze inteligenţa artificială (AI) pentru redactarea CV-urilor şi a scrisorilor de intenţie, marcând o schimbare semnificativă în modul în care tehnologia este integrată în procesul de angajare, relatează Financial Times.
Multe firme de recrutare internaţionale introduc soluţii bazate pe AI pentru a sprijini candidaţii în simplificarea procesului de aplicare. Aceste instrumente ajută la redactarea aplicaţiilor, identificarea posturilor vacante şi evidenţierea abilităţilor relevante, sporind şansele candidaţilor de a avansa în procesul de selecţie.
James Barrett, director general la Michael Page Technology, afirmă că organizaţia sa este deja „pe drumul integrării AI” şi încurajează candidaţii să adopte aceste tehnologii: „Folosite corect, [instrumentele de AI] pot ajuta o aplicaţie să avanseze în următoarea etapă de selecţie”.
De asemenea, Sebastian Dettmers, CEO al The Stepstone Group, subliniază că AI poate sprijini candidaţii să-şi prezinte mai bine abilităţile:
„Aceste instrumente permit o adaptare mai precisă la cerinţele postului”. Stepstone a raportat că funcţiile sale de generare a CV-urilor şi scrisorilor de intenţie asistate de AI au fost utilizate de 2,6 milioane de ori în ultimul an.
LinkedIn şi noile funcţionalităţi AI
LinkedIn, platforma de dezvoltare profesională, a introdus instrumente AI care evaluează compatibilitatea utilizatorilor cu diverse posturi, ajută la redactarea scrisorilor de intenţie şi oferă feedback pentru CV-uri.
Potrivit platformei, 90% dintre utilizatori consideră aceste funcţii utile, iar LinkedIn pregăteşte noi funcţionalităţi pentru utilizatorii care nu deţin abonamente premium.
Adoptarea AI de către candidaţi: un trend în creştere
Sondajele arată că tot mai mulţi candidaţi folosesc inteligenţa artificială pentru redactarea aplicaţiilor. Potrivit unui studiu al grupului Randstad:
- 57% dintre tinerii din Generaţia Z utilizează AI pentru CV-uri şi scrisori de intenţie.
- 40% dintre mileniali folosesc aceste tehnologii.
- Procentul este mai redus în rândul Generaţiei X (21%) şi al baby boomerilor (13%).
Instrumentele AI sunt dezvoltate pentru a răspunde utilizării tot mai frecvente a soluţiilor de screening automat de către angajatori.
Spre exemplu, generatorul de CV-uri Stepstone este proiectat să treacă prin software-urile ATS (Applicant Tracking Systems), care filtrează candidaţii în funcţie de cuvinte-cheie.