Pentru prima dată de la criza financiară globală, piața globală a bunurilor de lux se va contracta în acest an, potrivit unui raport Bain & Company citat de CNBC.
Incertitudinea macroeconomică, amplificată de inflația ridicată și de scăderea cererii din China, determină o reducere a consumului de produse de lux precum îmbrăcăminte, accesorii, bijuterii și produse cosmetice.
Conform analizei, sectorul bunurilor de lux va scădea cu aproximativ 2% în acest an, marcând o rară pierdere de loialitate a consumatorilor față de brandurile de renume.
Gigantii de profil, precum LVMH, Burberry și Kering, au raportat dificultăți similare în raportările financiare recente, iar Richemont, deținătorul Cartier, a observat o scădere de 1% a vânzărilor în prima jumătate a anului.
Piața de lux chineză, motor al sectorului de lux cea mai afectată
Piața chineză, considerată unul dintre motoarele principale ale sectorului de lux, a fost cea mai afectată, întâmpinând dificultăți în recuperarea completă după impactul pandemiei de Covid-19.
Raportul Bain subliniază că „China continentală a înregistrat o scădere puternică care s-a înrăutăţit pe parcursul anului, consumul scăzând din cauza lipsei de încredere,” contribuind astfel la încetinirea generală a industriei.