Meta Platforms a anunțat că va oferi utilizatorilor din Europa opțiunea de a viziona „reclame mai puțin personalizate” pe Instagram și Facebook, ca răspuns la preocupările tot mai mari ale autorităților de reglementare, potrivit Reuters.
Meta ia măsuri în privința reclamelor, forțată de UE
Schimbarea pregătită de Meta va permite utilizatorilor să vadă reclame bazate pe „context”, adică pe conținutul vizualizat într-o sesiune anume, în loc de datele personale ale acestora.
Reclamele vor fi totuși direcționate în funcție de vârstă, sex și locație.
De asemenea, Meta va reduce cu aproximativ 40% prețul abonamentelor fără reclame pentru utilizatorii europeni. Aceste măsuri vin pe fondul intensificării eforturilor reglementatorilor europeni de a limita puterea marilor companii tehnologice, inclusiv prin implementarea Legii Pieței Digitale (DMA), care a intrat în vigoare anul acesta.
Un reprezentant al Uniunii Europene a menționat că această schimbare este responsabilitatea exclusivă a Meta, fără a fi validată de Comisia Europeană.
De asemenea, luna trecută, Curtea Europeană de Justiție a decis că Meta trebuie să restricționeze utilizarea datelor personale preluate de pe Facebook pentru publicitate direcționată.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!