Deși al doilea mandat al președintelui Donald Trump este privit ca o provocare pentru economia bazată pe exporturi a Chinei, un sector beneficiază de pe urma victoriei lui: producția de merchandise Trump, informează South China Morning Post.
Peste 1.000 de produse cu imaginea sau sloganurile lui Trump, de la îmbrăcăminte la steaguri și figurine, sunt acum disponibile pe Amazon.
Printre cele mai populare articole se află șapca roșie „Make America Great Again,” care, la prețul de 19,99 dolari, a vândut peste 10.000 de unități doar în ultima lună, potrivit Agerpres.
Multe dintre aceste articole provin din Yiwu, un important centru de producție din estul Chinei. Deși Trump a impus tarife crescute pentru importurile chinezești în primul său mandat, acest lucru nu a afectat comerțul cu produse promoționale Trump.
„Înainte aveam câteva comenzi zilnice, însă după anunțarea rezultatelor alegerilor, am primit peste 3.000 de comenzi într-o singură noapte,” afirmă Ricky Luo, un comerciant de merchandise.
Vânzările lui Luo au ajuns la peste 20.000 de dolari în doar două zile, profitând de marjele mari.
Cumpără șepcile cu simbolistica Trump cu 0,56 dolari pe unitate și le vinde în SUA cu 9 dolari fiecare.
Un alt antreprenor din Yiwu a observat o creștere de zece ori a cererilor pentru produse Trump după victoria sa electorală.
Totuși, analiștii avertizează că disputele comerciale dintre SUA și China ar putea escalada în noul mandat, având în vedere declarațiile lui Trump privind intenția de a majora tarifele de import cu până la 60% pentru produsele chinezești.