Înmatriculările de autoturisme noi din România au înregistrat o creștere de 1,6% în octombrie față de aceeași lună a anului trecut, potrivit datelor publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Mașinile electrificate – incluzând vehicule electrice, plug-in hybrid și hibride – au atins o cotă de piață de 26,8%, consemnând un avans de 2,8% față de anul precedent.
Deși per total piața autovehiculelor noi a scăzut cu 0,07% comparativ cu octombrie 2023, înmatriculările au crescut cu aproape 30% față de luna septembrie. Segmentul autoturismelor a înregistrat un volum de 11.464 unități noi, iar bilanțul pe primele zece luni arată un avans de 3,6% față de aceeași perioadă a anului anterior.
Pe piața autoturismelor, SUV-urile conduc în preferințele cumpărătorilor cu o cotă de 51%, urmate de modelele din Clasa C (29,8%) și Clasa B (13,1%).
În funcție de tipul de combustibil, mașinile pe benzină (inclusiv mild hybrid) reprezintă 62% din totalul înmatriculărilor, cu o creștere de 2%, în timp ce dieselul (inclusiv mild hybrid) a scăzut cu 3,5%, având o cotă de 11,2%.
Cota autoturismelor full electrice a scăzut la 4,9% în octombrie 2024, față de 10% anul trecut. În topul celor mai vândute modele electrice se află Tesla Model 3, cu 109 unități și un avans de 54% față de anul precedent, urmată de Tesla Model Y și Hyundai Kona. La categoria plug-in hybrid, Ford Kuga a condus vânzările cu 62 de unități, urmat de Hyundai Tucson și BMW X1. Toyota domină la hibride fără reîncărcare, cu modelul RAV4 pe prima poziție.
În ceea ce privește vehiculele comerciale, s-a observat o creștere de 3,2% la vânzările de vehicule ușoare și minibusuri, însă segmentul de vehicule comerciale grele și autobuze a suferit o scădere de aproape 25%.