Antreprenorii din România arată o dorință puternică de creștere și inovație, însă pentru a-și atinge potențialul maxim au nevoie de mai multe resurse financiare, mentorat și suport tehnologic, potrivit unui studiu realizat de Impact Hub Bucharest, Startarium și Datable, cu susținerea ING Bank România.
Conform studiului „Profil de antreprenor 2024 – 30 de ani de antreprenoriat în România”, una dintre principalele provocări pentru antreprenori este accesul la finanțare și piețe externe, creșterea bazei de clienți și adoptarea tehnologiilor avansate, elemente esențiale pentru succesul afacerilor românești.
69,7% dintre companiile analizate activează într-un singur domeniu, cu industrii creative, educație, servicii și tehnologie în top. Mediul rural începe să devină mai activ în e-commerce, iar telecomunicațiile facilitează operarea afacerilor în zone cu costuri reduse.
Abordare flexibilă și extindere internațională
Aproximativ 46,5% dintre antreprenori adoptă modele de business B2B și B2C, în timp ce 25,5% vizează extinderea pe piețele internaționale, principalele destinații fiind UE, SUA și UK. Germania, Spania și Italia sunt printre țările preferate pentru extindere.
Networkingul și sprijinul familiei, elemente cheie pentru succes
Respondenții valorizează networkingul și sprijinul familiei, care joacă roluri importante în dezvoltarea afacerii. Indicatorii de performanță pe care se concentrează includ veniturile, fluxul de numerar și marja de profit.
Finanțare din fonduri proprii și nevoie de investiții
54,24% dintre companii au raportat venituri mai mari față de 2023, iar 71,52% anticipează o creștere continuă în acest an. Peste jumătate dintre antreprenori și-au început afacerea cu fonduri proprii, iar 48,48% caută finanțări de până la 50.000 de euro în următoarele 12 luni.
Mai multe despre acest studiu puteți citi pe Termene.ro.