Piața muncii a înregistrat o răcire semnificativă în prima jumătate a anului 2024, cu angajatorii fiind tot mai prudenți în privința recrutărilor. Potrivit datelor INS, numărul angajaților a scăzut în 29 de sectoare, patru au stagnat, iar în 26 de sectoare, deși mici, s-au făcut noi angajări.
Totuși, anumite domenii continuă să atragă interes, conform declarațiilor lui Dragoș Gheban, organizatorul târgului Angajatori de Top, care notează că domeniile de interes actuale sunt finanțele, contabilitatea, marketingul și vânzările.
„Companiile caută candidaţi în finanţe, contabilitate, marketing, resurse umane, vânzări. Vânzările sunt un domeniu pe care îl subestimează candidaţii, reprezintă o alegere de carieră foarte bună. Nu este o facultate de vânzări, aici ar putea să meargă oricine vrea să facă vânzări pentru că nu prea am văzut organizaţie de vânzări care să pună un criteriu de facultate, poate doar dacă trebuie să vinzi o soluţie tehnică unde trebuie să înţelegi foarte bine domeniul”, a declarat Dragoș Gheban, managing partner Catalyst Solutions, în cadrul emisiunii de business ZF Live.
Cum îți dai seama dacă jobul ți se potrivește.
În ceea ce privește vânzările, percepția generală este că succesul necesită o personalitate sociabilă și abilitatea de a construi relații solide, dar Gheban subliniază că și persoanele cu profil analitic pot excela în acest domeniu.
„Contează mai degrabă aplecarea spre domeniul ăsta sau poate nici măcar aplecarea, pentru că mulţi consideră domeniul vânzări ca fiind un domeniu ce ține foarte mult de personalitate. Personalitatea îţi dictează cum îţi faci jobul, nu ce job faci. Sunt oameni de vânzări, foarte analitici şi sunt oameni de vânzări care se concentrează pe construirea de relaţii. E loc pentru ambele categorii”, a explicat Gheban în emisiunea ZF Live.