Platformele care revând exclusiv servicii poștale sunt obligate să informeze utilizatorii clar și vizibil că serviciile poștale sunt prestate de unul sau mai mulți furnizori și să specifice cel puțin furnizorul care va colecta trimiterile de la expeditor, anunță Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).
În contextul unei piețe poștale în expansiune, utilizatorii pot compara și alege oferte prin intermediul platformelor digitale care revând servicii poștale. În acest context, revânzătorii acestor servicii trebuie să aibă contracte cu furnizorii poștali, care se ocupă de colectarea, transportul și livrarea trimiterilor, precizează ANCOM.
Utilizatorii pot introduce datele coletului și destinația în aplicațiile online ale acestor platforme pentru a vizualiza ofertele disponibile de la furnizorii de servicii poștale care corespund nevoilor lor.
Platformele trebuie să afișeze vizibil aceste informații pentru a asigura transparența și informarea corectă a utilizatorilor.
Totodată, revânzătorii de servicii poștale sunt responsabili pentru primirea și soluționarea reclamațiilor utilizatorilor, în cazurile de neexecutare sau executare necorespunzătoare a serviciilor, precum livrări defectuoase sau produse deteriorate, transmite ANCOM.
Chiar dacă în procesul de livrare sunt implicați atât furnizorii efectivi ai serviciului, cât și platformele de revânzare, utilizatorii trebuie să se adreseze în primul rând revânzătorului în cazul problemelor apărute.
În cazul în care revânzătorul nu soluționează reclamațiile, utilizatorii au posibilitatea de a se adresa și ANCOM pentru asistență.