0.3 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024
AcasăEconomieAutoIndustria auto europeană, în dificultate în fața ascensiunii vehiculelor electrice chinezești

Industria auto europeană, în dificultate în fața ascensiunii vehiculelor electrice chinezești

Tranziția către vehiculele electrice (VE) provoacă turbulențe majore în industria auto europeană, care întâmpină dificultăți în fața creșterii rapide a Chinei, conform unei analize Coface. În timp ce UE încearcă să își mențină competitivitatea și să își atingă obiectivele de neutralitate climatică, dominanța industriei chineze de vehicule electrice pune presiune pe producătorii europeni.

În iunie 2022, Parlamentul European a votat pentru interzicerea vânzării de autovehicule noi cu motoare pe combustie internă (ICE) începând din 2035, ca parte a planului de a reduce emisiile de carbon.

Succesul acestei măsuri depinde nu doar de adaptarea producătorilor auto la vehiculele electrice 100%, ci și de dezvoltarea rapidă a infrastructurii de încărcare, esențială pentru a stimula consumatorii să opteze pentru vehicule electrice.

Coface avertizează că dependența Europei de importurile de vehicule electrice chinezești la prețuri mai accesibile reflectă dificultățile continentului de a-și atinge propriile obiective de producție, notează Ziarul Financiar.

Capacitatea insuficientă de producție, în special în minerit și fabricarea bateriilor, este un obstacol semnificativ în calea dezvoltării industriei locale de vehicule electrice. În ciuda investițiilor europene în acest sector, progresele sunt lente: doar 3% din investițiile necesare pentru lanțul de aprovizionare cu baterii au fost realizate până acum.

Infrastructură insuficientă și costuri ridicate

Un alt obstacol major este infrastructura de încărcare electrică, care rămâne deficitară. Obiectivul UE de a instala 3,5 milioane de puncte de încărcare până în 2030 este încă departe, deși în 2024 au fost instalate 220.000 de noi puncte de încărcare.

Costul ridicat al vehiculelor electrice reprezintă, de asemenea, o barieră. În ciuda subvențiilor acordate în anumite state membre ale UE, acestea nu sunt suficiente pentru a compensa complet diferența de preț față de vehiculele pe combustie și hibride.

Ascensiunea Chinei, un model dificil de contracarat

Între timp, China își consolidează rapid poziția pe piața globală a vehiculelor electrice. Beijingul a investit masiv în acest sector, cu subvenții care au propulsat companii precum BYD și CATL în vârful lanțului valoric global, de la minerit până la producția de baterii și automobile.

Până în 2023, BYD a depășit Tesla în vânzările de vehicule electrice, iar CATL controlează 40% din producția mondială de baterii, un avantaj dificil de egalat de companiile europene.

Narcis Rosioru
Narcis Rosioruhttps://www.romanialibera.ro
Narcis Roșioru, născut în 1989, este un profesionist în comunicare și mass-media din București. Începând cu 1 iulie 2024, s-a alăturat echipei România Liberă. Anterior, Narcis a avut diverse roluri în mass-media, inclusiv editor web și specialist în social media la Europa FM, reporter la Fanatik.ro și producător video la Mediafax Group. A fost și redactor-șef la TeoTrandafir.com, unde a coordonat echipa editorială și gestionat pagina de Facebook. Narcis are o diplomă de master în Tehnici de Comunicare și Producție Mass-Media de la Universitatea Dunărea de Jos din Galați, unde a obținut și diploma de licență în Jurnalism.
Cele mai citite

Lui Florian Coldea, Dumitru Dumbravă și Doru Trăilă li s-a ridicat controlul judiciar. Unde pot călători cei trei

Curtea de Apel București a acceptat scoaterea de sub control judiciar a lui Florian Coldea, Dumitru Dumbravă și Doru Trăilă. Aceștia au dreptul să...

Ministrul Apărării, Angel Tîlvăr, a avut o întrevedere cu reprezentanți ai Airbus

Ministrul Apărării Naţionale, Angel Tîlvăr, s-a întâlnit joi, la sediul Ministerului Economiei, cu o delegaţie a companiei Airbus, subiectul principal al discuţiilor fiind axat...
Ultima oră
Pe aceeași temă