Clientii magazinelor Metro s-au plans de multe ori de calitatea serviciilor oferite. Cozile interminabile la cele cateva case de marcat care functioneaza, pana la produse care au afisat un pret gresit sunt numai doua dintre motivele care ar trebui sa te faca sa ocolesti aceste magazine. Din pacate, mai exista lume credula…
Una dintre persoanele nemultumite de serviciile Metro si ale reprezentantelor de service cu care lucreaza lantul de magazine este Ion Popescu. De fel din Mangalia, acesta a venit pana in Constanta, la Metro II, pentru a-si cumpara un DVD player. Fiul sau se casatorise in Italia si urma sa vina in tara pentru prima data de la fericitul eveniment. Intreaga familie, care nu a putut asista la ceremonie si petrecere, era nerabdatoare sa urmareasca inregistrarea de pe DVD-uri.
Ion Popescu ajunge la Metro II in data de 22 august si se indreapta spre raionul electronice. Alege un aparat marca Elite, dar este indrumat de catre un angajat sa revina asupra alegerii initiale si sa aleaga un produs din alt lot. „Luati de aici, este mai bun”, i-a explicat acesta. Dupa ce a platit, s-a dus la bancul de probe. „N-am vazut exact ce a facut. L-a pus in priza si l-a lasat sa functioneze cateva secunde. Nu ma pricep, am crezut ca e in ordine”, a declarat acesta.
Afara-i vopsit gardul…
Dupa cateva zile, cumparatorul incearca sa vada un DVD. Aparatul, desi ar fi trebuit sa citeasca toate tipurile de DVD-uri si CD-uri, nu a vrut nici in ruptul capului sa functioneze. Trecusera cele 48 de ore in care ai dreptul sa returnezi produsul, daca nu functioneaza conform parametrilor specificati. Solutia era una singura: sa te duci la firma care asigura service-ul.
In acest caz, este vorba de Dimos, care are sediul tot in Constanta, ceea ce inseamna inca un drum la mare. Angajatii de aici, care iti raspund amabil daca ii prinzi intr-o zi buna, au dat verdictul: lipseste o piesa! „Nu este primul aparat care nu are toate piesele. A fost un intreg lot cu aceasta problema”, i-au spus acestia.
Inca isi imagineaza cum arata nora…
De atunci au trecut mai bine de doua saptamani, iar Ion Popescu nu poate inca vedea nunta fiului sau. „Orice aparat poate sta in service aproximativ 14 zile”, se spune in certificatul de garantie. Timpul a trecut, dar cei de la Dimos spun ca nu a sosit piesa. Cumparatorul a apelat si la Oficiul pentru Protectia Consumatorului Constanta, dar numai telefonic, pentru ca nu a mai avut bani sa ajunga in oras. I s-a spus sa astepte.
Desi legea da dreptate comerciantilor, se ridica doua intrebari: de ce angajatul Metro a recomandat chiar lotul defect si, in primul rand, de ce un lant german de talia lui Metro vinde produse incomplete, fapt de neimaginat in tari civilizate, unde protectia consumatorului nu e vorba in vant?