1.7 C
București
duminică, 29 decembrie 2024
AcasăSpecialRomanii prefera stirile

Romanii prefera stirile

„Dansez pentru tine” este emisiunea preferata a romanilor in 2006, urmata de transmisiile din cadrul Campionatului Mondial de Fotbal. Telespectatorii romani urmaresc cel mai frecvent posturile de televiziune nationale comerciale, prefera stirile, schimba foarte des canalele in timp ce se uita la televizor si se orienteaza dupa promo-urile difuzate de televiziuni pentru a decide daca vor urmari noile programe propuse de televiziuni.
Acestea sunt o parte din concluziile sondajului anual de televiziune paneuropean efectuat la solicitarea UPC, unul dintre cei mai mari operatori de televiziune prin cablu ai Europei.
In Romania, studiul a fost realizat prin interviuri directe, pe un esantion total de 465 de respondenti. Participantii la sondaj au fost impartiti pe grupe de varsta: sub 30 de ani, intre 30 si 49 de ani, peste 50 de ani. „Pentru UPC Romania, rezultatele sondajului reprezinta o referinta pentru intocmirea grilelor de programe astfel incat acestea sa raspunda cat mai fidel preferintelor clientilor – a declarat Raluca Milin, director de marketing si vanzari in cadrul filialei locale. Datele vor fi completate cu informatiile obtinute in urma sondajelor pe care compania noastra le realizeaza la nivel local pentru a afla cat mai exact care sunt asteptarile clientilor nostri.”
In Romania, fotbalul este preferat de 64% dintre romani, in special de barbati. Telespectatorii europeni prefera sa vada un meci de fotbal in transmisiune live (52%), si nu rezumatul (9%). Romanii au aceeasi preferinta: 71% opteaza pentru transmisiuni live. Emisiunile sportive de analiza nu sunt deloc populare – doar 4% dintre europeni urmaresc astfel de emisiuni. In Romania, procentul este de 2%.
Telespectatorii europeni (52%) prefera sa urmareasca filme, spre deosebire de romani, care sunt mai interesati de stiri (68%) si abia apoi de filme (42%) si emisiuni sportive (32%).
In privinta SMS-urilor trimise catre televiziuni, doar 2% dintre romani obisnuiesc sa trimita mesaje. Iar, pentru a afla programul TV, cei mai multi dintre noi – 56% – prefera promo-urile televiziunilor, urmate de teletext (27%), ghiduri TV (26%) sau ziare (24%). La site-uri apeleaza doar 7% dintre romani.
Sondajul paneuropean a investigat si preferintele telespectatorilor romani pentru prezentatorii de stiri si de sport. Rezultatele vor fi facute publice in luna ianuarie.

Cele mai citite

Românii, tot mai nemulțumiți de viață: Criza politică urcă pe lista principalelor temeri

Războiul din apropierea României rămâne o sursă majoră de îngrijorare pentru 24% dintre respondenți Un sondaj realizat de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES)...

Românii, tot mai nemulțumiți de viață: Criza politică urcă pe lista principalelor temeri

Războiul din apropierea României rămâne o sursă majoră de îngrijorare pentru 24% dintre respondenți Un sondaj realizat de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES)...
Ultima oră
Pe aceeași temă