Activişti ecologişti de la mai multe organizaţii non-guvernamentale au ridicat un zid simbolic pe DN 66, cerând stoparea definitivă a lucrărilor la acest drum, pe motiv că periclitează flora şi fauna din Parcul Naţional Domogled.
Aproximativ 20 de voluntari de la Agent Green, dar şi de la alte ONG-uri de profil, îmbrăcaţi în costume de urs brun, protestează de câteva zile în zona Câmpuşel de pe DN 66. Ecologiştii, care au ridicat un zid simbolic pe care scrie „Domnule Borbely, DN 66A – capăt de drum”, cer ministrului Mediului să oprească definitiv construcţia drumului care va lega Valea Jiului de Herculane. Prin acţiunea lor, ecologiştii doresc să atragă atenţia asupra distrugerii ultimului peisaj forestier intact din această zonă şi asupra riscului la care vor fi supuse animalele sălbatice prin continuarea lucrărilor. „Blocăm DN 66A pentru a-l convinge pe domnul Borbely, ministru al Mediului, că trebuie să susţină de urgenţă oprirea definitivă a construcţiei. Nu sunt bani de autostrăzi, drumurile naţionale sunt pline cu gropi, ţara se scufundă în sărăcie, dar se găsesc bani pentru asfaltarea unui Parc Naţional”, a declarat Gabriel Păun, preşedinte al Agent Green. În replică la protestul ecologiştilor, comisarul-şef al Gărzii de Mediu Hunedoara, Cristian Moldovan, a declarat ieri că până acum constructorul drumului a respectat toate normele de mediu. „Constructorul a fost foarte cooperant şi a efectuat absolut tot ce s-a solicitat suplimentar, respectiv ecoducte şi pasaje de trecere a mamiferelor mari, stabilite în urma unui studiu efectuat de Administraţia Naţională a Parcului Naţional Retezat. (…) De asemenea, constructorul a ţinut cont şi de părerea geologilor privind locurile unde apa intră în munte şi s-au făcut construcţii din zidărie uscată ca apa să-şi urmeze cursul”, a declarat Moldovan.
Controversele legate de construcţia DN 66A durează de mai bine de 4 ani. În ultimii trei ani, ecologiştii au reuşit să oprească construcţia tronsonului III, care ar urma să traverseze zone de protecţie integrală din Parcul Naţional Domogled. Totodată, reprezentanţii Agent Green au reuşit anul trecut să stopeze o hotărâre de guvern care viza defrişarea a 30 de hectare de pădure pentru lărgirea drumului. DN66 A este construit pe amplasamentul unui drum forestier vechi, ridicat la rangul de drum naţional în 1999 de către Guvernul României. DN 66 a devenit cunoscut drept „drumul lui Băsescu” după ce ministrul Transporturilor de la acea vreme, Traian Băsescu, le-a promis primilor mineri disponibilizaţi că vor avea noi locuri de muncă la viitorul drum. Lucrările la drumul care are o lungime de 110 kilometri trebuiau să fie gata în 2010, dar execuţia a fost stopată o bună perioadă de timp de către Garda de Mediu, după ce s-a descoperit, în urma protestelor ecologiştilor, că nu existau toate avizele necesare. Până acum a fost finalizat tronsonul I, iar la tronsonul II mai sunt de executat doar mici lucrări. Lucrările la tronsonul III au fost oprite din cauza lipsei banilor. Drumul este realizat de Compania de Construcţii şi Căi Ferate-Drumuri şi Poduri Timişoara SA.