Un nou serviciu online pentru livrarea de mâncare la domiciliu a fost lansat, săptămâna aceasta, în România. Foodpanda, lider în acest domeniu pe pieţele emergente, a devenit disponibil şi pentru publicul din România cu acces la internet.
Comenzile online de mâncare au luat o amploare din ce în ce mai mare în ţara noastră, în ultimii ani apărând zeci de site-uri sau agregatoare de restaurante cu livrare la domiciliu. Foodpanda aduce un suflu nou pe domeniu, fiind unul dintre puţinele locuri în care clientul poate adăuga pe aceeaşi comandă mâncare variată din meniurile mai multor restaurante. Serviciul este disponibil deocamdată în Bucureşti, putând fi accesat pe site-ul companiei, foodpanda.ro, lansat săptămâna aceasta.
Comanda poate fi efectuată de pe orice terminal conectat la internet, smartphone, laptop, tabletă. Aplicaţia pentru smartphone poate fi descărcată de aici. Aplicaţiile foodpanda sunt totodată printre cele mai descărcate din lume în ceea ce priveşte comenzile online de mâncare.
Astfel o comandă poate include pizza, orez cu pui Shanghai, îngheţată sau alte deserturi de la restaurante specializate în gelaterie, toate fiind livrate la domiciliul clientului în acelaşi timp. Oferta include deocamdată circa 50 de restaurante din Capitală, însă oficialii companiei au de gând să extindă numărul acestora în următoarele şase luni până la câteva sute. La nivel mondial nu mai puţin de 15.000 restaurante livrează mâncare la domiciliu prin foodpanda, în 28 de ţări.
„Ceea ce încercăm noi să facem este să le aducem restaurantelor, la modul virtual, clienţi care să-i ceară bucătarului exact ceea ce vor”, declară Ralf Wenzel, co-fondator şi director general foodpanda la nivel global. El spune că de multe ori se întâmplă ca bucătarul să stea degeaba pentru nu are de onorat nicio comandă, iar foodpanda pune accentul tocmai pe folosirea acestui timp pierdut.
Dezvoltare doar pe pieţe emergente
Ralf Wenzel explică de serviciul este prezent numai pe pieţele emergente. „În România numărul celor care au acces la internet sau care folosesc terminale precum smartphone-urile creşte cu un ritm mai mare decât în Marea Britanie sau Germania. De asemenea piaţa din România are o creştere dinamică, iar noi pe aceste lucruri ne bazăm în dezvoltarea businessului nostru. Vrem să contruim un brand global şi încercăm să creştem o dată cu piaţa.”
„Multe restaurante ne-au abordat, fiind interesate de acest sistem de comandare online. Obiectivul nostru este să contribuim la creşterea vânzărilor tuturor partenerilor noştri şi să devenim lideri de piaţă,” declară Dan Macarie, country manager foodpanda România.
Următoarele oraşe: Timişoara, Braşov şi Constanţa
Foodpanda va fi extins şi în alte oraşe din România, precum Timişoara, Braşov şi Constanţa, însă deocamdată oficialii companiei vor să devină lideri în Bucureşti. Modelul de business este unul axat în special pe client. Restaurantele care au servicii de livrare la domiciliu îşi pot dezolta astfel de servicii prin reţeaua foodpanda, urmând să plătească un anumit procent, care variază în funcţie de restaurant, din comenzile online efectuate.
Întrebat dacă are în plan parteneriate cu Groupon sau alte site-uri de reduceri, Ralf Wenzel a declarat că astfel de oferte ar putea fi dezvoltate chiar prin propria platformă, fără a fi nevoie să se apeleze la reţele de specialitate.
Wenzel spune că investiţiile într-o astfel de afacere includ mai mult partea de dezvoltare online, practic neexistând costuri cu logistica offline, cum se întâmplă în cazul unui restaurant, spre exemplu. Investiţii şi alte cifre vor fi făcute publice după ce compania îşi va consolida poziţia pe piaţă.
Ce mâncare comandă lumea pe internet?
Noua platformă de comenzi online de mâncare adună statistici interesante cu privire la preferinţele noastre atunci când vine vorba de astfel de comenzi. Astfel în Asia, una dintre regiunile cele mai importante pentru foodpanda, pe primul loc nu se află mâncarea asiatică, la fel cum, de-a lungul timpului topurile unor companii de statistică arătau că nici românii nu comandă online mâncare românească.
În timp ce în Rusia cel mai comandat fel de mâncare, prin intermediul foodpanda, este sushiul, în Vietnam publicul preferă să le fie livraţi la uşă burgeri. Se remarcă în rândul ţărilor asiatice şi Senegalul, acolo unde, surprinzător, în topul preferinţelor este un desert, şi anume îngheţata.
Printre ţările în care foodpanda este prezent se mai numără şi: Polonia, Cehia, Ucraina, Taivan, India, Tailanda, Brazilia sau Argentina. În total aproximativ 3 miliarde de oameni au acces la foodpanda.
Foodpanda este dezvoltată de către o companie germană, cu activităţi similare unui fond de investiţii, Rocket Internet, care mai include în prezent şi alte afaceri online precum: zando (nr. 1 în retail de modă în Africa de Sud), mobly (cel mai mare magazin online de mobilă din Brazilia) sau linio (retailerul online nr. 1 de bunuri de larg consum din America Latină). Rocket Internet este cel mai mare incubator de afaceri online din lume, cu peste 700 angajaţi şi operaţiuni în peste 50 ţări.