-2 C
București
duminică, 5 ianuarie 2025
AcasăSpecialVânzările Dacia în Germania, în ianuarie, cu acceleraţia la podea!

Vânzările Dacia în Germania, în ianuarie, cu acceleraţia la podea!

Dacia a început anul 2014 în acelaşi ritm de anul trecut, când a fost marca auto din Europa cu cea mai mare creştere a vânzărilor. Luna ianuarie, în Germania, a însemnat pentru Dacia o creştere de trei ori mai mare decât media pieţei nemţeşti.

Înmatriculările Dacia în Germania au crescut cu 25,4%, în ianuarie, până la puţin peste 4000 maşini, asta în contextul unei pieţe care crescut cu 7,2% până la aproape 206.000 unităţi, potrivit unei analize a Autorităţii Federale Germane pentru Transport Auto (KBA). 

Mărcile străine invadează Germania

Dacia a fost însă întrecută de câteva mărci, care au înregistrat creşteri şi mai mari şi anume: Ford (+42,2%, 14.604 unităţi), Mazda (+49,4%, 4.331 unităţi), Honda (+53%), Jaguar (+100%) şi Chevrolet (+26,1%), ultimele trei având un volum de vânzări mai mic decât al mărcii Dacia.

Totuşi mărcile cu cele mai mari creşteri reprezintă doar o mică parte a pieţei germane, mărcile naţionale, precum Volkswagen, Opel, sau cei trei producători premium (Audi, Mercedes, BMW) având creşteri mult mai mici, de aici şi avansul cu doar 7,2% al întregii pieţe. 

Cunoscuţi pentru afinitatea lor faţă de mărcile naţionale, nemţii încep să se orienteze din ce în ce mai mult şi către mărcile din afara graniţelor. Deocamdată cota de piaţă a Daciei, în luna ianuarie, a fost în Germania de aproximativ 2%, ceea ce înseamnă că marca românească este prezentă deocamdată mai mult în vitrinele nemţilor decât în garajele şi curţile lor. Cu toate că a început să fie o opţiune demnă de luat în calcul chiar şi de către nemţi, mai ales de tinerii cu bugete reduse, Dacia este deocamdată aproape inexistentă pe piaţa din Germania, spre deosebire de Franţa, piaţa de bază a mărcii româneşti. Oricum aproximativ 2% cotă de piaţă este mai bine decât 1,5%, cât a înregistrat pe întregul an 2013 în Germania.

Piaţa auto din Germania a înregistrat anul trecut o contracţie de 4,2%, până la 2.952.431 unităţi vândute, iar cea mai vândută marcă germană, Volkswagen, a scăzut la nivelul UE cu 3,5%, până la 1.487.029 unităţi. 

Anul trecut Dacia a vândut 289.016 unităţi la nivelul UE, cu 23,3% mai mult faţă de 2012, potrivit datelor ACEA (Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile).

 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă