Consumer Reports, din SUA, a lansat ediţia din 2013 a topului celor mai fiabile mărci auto comercializate pe teritoriul american. Topul este condus din nou de mărcile japoneze, europenii urcând câteva locuri în clasament, în timp ce brandurile americane, ca Ford sau Cadillac, se clasează pe poziţii codaşe, conform ANE.
Vezi în imaginile de mai sus TOP 10 cele mai fabiabile mărci în SUA
Modelele japoneze au cunoscut în ultimul deceniu o ascensiune foarte mare în SUA, americanii înlocuind, din topul preferinţelor, mărcile naţionale cu cele de dincolo de Pacific. Din rândul marilor producători auto mondiali Toyota se clasează cel mai bine, pe poziţia a doua, în timp ce următorii doi rivali clasaţi sunt Chevrolet, locul 17 şi Volkswagen, locul 20. Însă mare parte din top este ocupat de branduri cu o producţie redusă, multe dintre ele premium, ca BMW sau Lexus.
Marca numărul unu din top, Lexus, un sub-brand al Toyota, a primit cele mai multe voturi din partea celor 900.000 respondenţi contactaţi de publicaţia Consumer Reports. Cu opt modele evaluate Lexus a reuşit să urce pe primul loc, după ce în 2012 ocupa poziţia a treia. Totuşi grupul Toyota are parte de câteva provocări pe pe piaţa americană, trei dintre modelele sale, Camry, Prius V şi RAV4 primind punctaje mici la testele de siguranţă ale Insurance Institute for Highway Safety, corespondentul american al Euro NCAP.
Citeşte şi Acţiunile Tesla, în pericol de “electrocutare”! Precedentul care anunţă dezastrul
Europenele urcă în topul american al fiabilităţii
Marca europeană cel mai bine clasată, pe locul al patrulea, este Audi, cu zece modele evaluate. Brandul premium a grupului Volkswagen a reuşit să urce patru poziţii faţă de 2012, la fel ca şi Acura, de pe locul al treilea. Celelalte mărci europene din top sunt Volvo (locul 7), Mercedes (13), Porsche (14), BMW (15), Volkswagen (20), Mini (28).
Dacă mărcile europene câştigă teren pe piaţa din SUA, iar cele asiatice se menţin în top, producătorii americani încearcă să-şi recucerească propriul public de acasă. În cazul Ford, care încearcă să se poziţioneze drept un producător inovator, au fost semnalate o serie de probleme atât la nivel electronic, cât şi la nivelul motorizării EcoBoost. Această gamă de motoare, cu toate că a câştigat numeroase premii la capitolul inovaţie, are de suferit la nivel de fiabilitate, cel puţin pentru început, până când ele vor fi acceptate în folclorul american, publicul din această ţară fiind cunoscut mai ales ca amator de motoare mari şi însetate.
Din top absentează câteva nume mari, precum Fiat, Jaguar, Land Rover, Mitsubishi and Tesla, din cauza informaţiilor insuficiente adunate de cei de la Consumer Reports. Topul, care include doar 28 mărci, a luat în considerare doar brandurile auto cu cel puţin două modele evaluate de public şi cu cel puţin 100 de răspunsuri pentru fiecare model în parte.
Cu toate că au fost folosite evaluări a circa 400.000 vehicule, au fost luate în considerare doar generaţiile cele mai noi, nu mai vechi de trei ani, ale fiecărui model în parte, ceea ce face ca topul Consumer Reports să aibă la bază un calcul destul de complicat, dar care în final oferă o perspectivă a modului cum percep americanii diferite mărci de pe tot cuprinsul lumii. Topul celor de la Consumer Reports, un corespondent al celui european realizat de ADAC, este relevant în special pentru piaţa auto din SUA, având în vedere că unele dintre modelele disponibile aici nu sunt prezente şi în Europa.