15.2 C
București
sâmbătă, 21 septembrie 2024
AcasăSpecialSandero, la ora adevarului

Sandero, la ora adevarului

Dacia Sandero demonstreaza ca producatorul pitestean a ajuns la maturitate. Era si cazul, doar au trecut 18 ani de la Revolutie. Masina se afirma cu un design modern, care nu atrage, dar nici nu te lasa indiferent, si cu raportul pret/spatiu/performante/dotari specific Logan-ului. Nu are rost sa va mai plictisesc! Important este ca Sandero merge ceva mai bine decat Logan-ul Sedan. Dar… mai exista inca multe aspecte perfectibile.

Comportament dinamic
Dacia Sandero utilizeaza platforma B0 (n.r. platforma Logan), cu punte fata de tip pseudo MacPherson, cu brat triunghiular, si punte spate in forma de "H", cu profil deformabil si epura programata. Dar specialistii au umblat la cateva elemente pentru a conferi masinii o tinuta de drum mai sigura. Concret, Sandero sta bine pe drum si permite chiar abordarea mai in forta a virajelor. Iar marele plus este directia mult mai ferma si precisa decat in cazul Logan-ului obisnuit, ceea ce iti da incredere si un sentiment de siguranta. In conditii normale, evident! Daca se forteaza si te crezi Schumacher, garda la sol de 155 mm si centrul de greutate ridicat isi spun imediat cuvantul si incepe ruliul. Usurel cu pianul, ca se varsa clapele… Sandero nu este o masina careia sa-i placa un stil de condus mai agresiv, desi publicul-tinta sunt tinerii. De asemenea, franele, cu tot cu ABS si AFU (sistem de asistenta la franarea de urgenta) sunt de incredere pana la un anumit punct si daca se merge calm. Altfel, ABS-ul intra neplacut de repede si aproape imposibil de controlat din pedala iar, dupa franari repetate, apare un fenomen de fading de toata frumusetea.

Trebuie apreciat insa faptul ca Sandero este bine izolat fonic, nici macar la viteze de 140-150 km/h nepatrunzand in habitaclu zgomote sau fasaituri nedorite.

Mai bine 1.4
Elasticitatea motorului de 1.6 litri/90 CP lasa de dorit iar cutia de viteze are niste trepte lungi cat o zi de post. Oricat de repede schimbi, din cauza raportului de demultiplicare, motorul cade in ture nepermis de mult. Rezultatul: astepti in spatele TIR-ului sa faci o depasire pana te plictisesti. Este adevarat insa, si performanta, si ieftina, si devreme acasa nu prea se poate. Dar de ceva mai bine ar fi fost loc! Nu de alta, dar fie ca mergi cu 1.6 MPI, fie cu 1.4 MPI, nu prea faci diferenta iar consumul de combustibil este aproape identic. Doar la viteze superioare, de peste 120-130 km/h, se vede ceva. Prin urmare, mai bine un Sandero 1.4 MPI bine dotat, decat sa dai vreo 400 de euro in plus pentru propulsorul de 1.6.

Confort & habitabilitate
Sandero ofera spatiu de segment "B", la pret de clasa "A". Iar dimensiunile exterioare ale masinii se rasfrang direct asupra spatiului interior. Ocupantii locurilor fata nu au de ce sa-si faca probleme, locul fiind similar cu cel de la Logan. Poate doar sa fie atenti sa nu cada de pe scaune, pentru ca acestea tot sezutul scurt de la Logan il au. Iar in spate, doi adulti si un copil calatoresc confortabil.

De asemenea, nici volumul de 320 de litri al portbagajului nu este de lepadat. si, prin rabatarea banchetei, fractionabile asimetric (in functie de versiunea de echipare), se poate ajunge la un spatiu de incarcare de 1.200 de litri.

Partea mai putin placuta este insa ca Sandero nu a scapat de metehnele din trecut. Cum o dai, tot in Dacie de urci. Atentia constructorului la detalii si dotarile multiple sunt umbrite, de exemplu, de butonul pentru reglajul farurilor, ce dateaza de pe vremea Berlinei, de panoul de comanda al aerului conditionat, ale carui butoane dintr-un plastic de o calitate indoielnica par a fi imprumutate de la Nova.

Dimensiuni
Lungime (mm) 4.020
Latime (mm) 1.746
Inaltime (mm) 1.534
Ampatament (mm) 2.588
Greutate (kg) 1.036
Portbagaj (l) 320
Rezervor carburant (l) 50

Motor
Cilindree (cmc) 1.598
Putere (CP/rpm) 90/5.500
Cuplu (Nm/rpm) 128/3.000
Emisii CO2 (g/km) 170

Performante
Viteza maxima (km/h) 174
Acc. 0-100 km/h (s) 11.5
Consum (l/100km)
– urban 10
– extraurban 5.6
– mixt 7.2
– test 9.0-9.2

Pret de la 6.890 euro (TVA, inclus)

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă