Unul dintre cele mai importante saloane auto din acest an din România, cu potenţialul de a redeveni în anii următori evenimentul care aduce toate noutăţile pe piaţa locală, Salonul Auto Bucureşti şi Accesorii a avut parte de câteva premiere naţionale, cum ar fi: Honda CR-V, Mitsubishi Outlander (lansat în prealabil în cadrul unui eveniment mai restrâns) sau Citroën C-Elysée (primul Citröen de buget). Salonul a avut o pauză din cauza crizei economice, între 2007 şi 2011.
Citroën C-Elysée
Grupul PSA are o pereche de sedanuri destinate pieţelor emergente, modele competitoare pentru viitorul Logan 2, Skoda Rapid ori Renault Symbol.
Citroën C-Elysée şi Peugeot 301 au o lungime de 4,43 metri, un ampatament de 2,65 metri, iar volumul portbagajelor atinge 506 litri capacitate.
Partea frontală a Citroën-ului C-Elysée dispune pe centrul grilei de clasicele vârfuri duble de săgeţi specifice logoului mărcii ce îşi aruncă prelungirile paralele pe orizontala ce leagă farurile. Gura spoilerului are perimetrul elegant conturat pe trei laturi de o bandă de crom, în interior existând un desen din faguri hexagonali aplatizaţi. Capacul portbagajului dispune de o protuberanţă cu rol de eleron, iar linia stopurilor face o uşoară mişcare descendentă comparativ cu muchia laterală a caroseriei.
Clienţii de pe pieţele emergente caută la o maşină în principal aspecte practice, în acest sens noul Citroën C-Elysée răspunde acestor cerinţe printr-un habitaclu confortabil ce poate adăposti până la cinci persoane, fără ca acestea să fie obligate să dea probe de contorsionistică.
Referitor la motoare, intrarea în gamă pentru noul Citroën C-Elysée se face cu un propulsor de 1.2 Vti pe benzină şi 72 CP, alte motoare fiind un agregat de 1.6 Vti cu 115 CP şi un diesel frugal de 1.6 HDI „nefumător” cu 92 CP, potrivit citynews.ro
Fratele geamăn, Peugeot 301, adoptă o parte frontală în stilul limuzinei Peugeot 508, în special referindu-ne la grila în formă de trapez inversat cu unghiurile rotunjite.
Acesta dispune de un spoiler frontal fin desenat ce nu transmite deloc faptul că pentru leul „301″ s-au făcut economii cu costurile, doar pentru a se încadra într-un anumit palier de preţ. Capota cu forme regresive pe laterale are o mică adâncitură în formă de „V” pe centru, cu logo-ul mărcii la bază-artificiu de design regăsit pe modelele premium BMW Seria 3 şi Seria 5.
Noul HONDA CR-V
A patra generaţie a crossover-ului Honda CR-V a fost lansată în România în cadrul Salonului Auto Bucureşti şi Accesorii. Disponibil în show-room-uri începând cu luna noimebrie, la un preţ de pornire de 19.990 euro (fără TVA), noua generaţie vine cu un aspect nou, mai proaspăt, mai de oraş.
Honda CR-V a renunţat la detaliile care inspirau masivitate în favoarea unui design mai stilizat, probabil preferat de către clienţii care petrec timp considerabil în traficul urban.
Acum CR-V are un spate mai rotunjit, iar pragul portbagajului este cu 2,5 centimetri mai jos pentru o încărcare mai facilă a acestuia. Capacitatea portbagajului ajunge la 1.648 de litri, cu bancheta spate rabatată.
O noutate la acest model o reprezintă rabatarea automată, la acţionarea unei clapete montate pe unul din pereţii portbagajului.
Având în vedere faptul că lungimea maşinii a fost redusă cu 30 mm, iar spaţiul interior este la fel de generos, scăderea provine cel mai probabil din redesenarea spoilerelor. Acestea sunt mai bine încorporate în designul actual al maşinii. Înălţimea a fost redusă şi ea cu 5 mm, cu toate că impresia lăsată este că vorbim despre un model mult mai jos şi mai sportiv. De altfel, clienţii care vor alege pachetul Urban vor primi un model cu bare de protecţie care vor intensifica impresia unei gărzi la sol joase, dar şi oglinzi retrovizoare şi spoiler argintii. În schimb, pentru un profil adaptat off-road-ului clienţii pot opta pentru pachetul Robust.
Interiorul maşinii este unul cu materiale de calitate mai bună, plastic mai moale. Bordul beneficiază de o ergonomie crescută, echipamentele fiind poziţionate şi mai mult înspre şofer. Scaunele din faţă sunt reglate electric.
Dotări şi motorizări
Honda CR-V dispune de o cutie de viteze manuală, în 6 trepte şi de una manuală în 5 trepte.
Tracţiunea este 4×4 sau 4×2, în cazul modelului cu preţul minim (disponibil doar cu motorizare pe benzină). La nivelul motoarelor sunt disponibile două, unul pe motorină, un i-DTEC, de 150 CP şi 350 Nm, şi unul pe benzină, i-VTEC, de doi litri, 155 CP şi 192 Nm. Emisiile CO2 au scăzut cu peste 10%, nivelul cel mai mic fiind de 149 g/km în cazul lui i-DTEC cu transmisie manuală.
Printre dotările crossover-ului se numără şi sisteme precum ECO Assist, pentru un condus mai ecologic, Idle Stop, care opreşte motorul atunci când, după oprirea maşinii, schimbătorul este adus în punctul zero, iar piciorul este luat de pe ambreiaj. La nivelul siguranţei, maşina este dotată cu sisteme precum Vehicle Stability Assist, care combină mai multe tehnologii pentru a conferi stabilitate sporită, Trailer Stability Assist, care acţionează în timpul tractării unei remorci.
Aspectele tehnice, cât şi cele stilistice ale noului Honda CR-V indică un model gata să-şi intensifice prezenţa pe piaţă, continuând povestea de succes, care până în prezent totalizează peste 5 milioane de unităţi vândute din 1995, când a fost lansată prima generaţie a crossover-ului asiatic.