5.2 C
București
miercuri, 13 noiembrie 2024
AcasăSpecialPiaţa auto, de cinci ori mai mică decât în 2007. Dacia, "maşina...

Piaţa auto, de cinci ori mai mică decât în 2007. Dacia, „maşina românului” şi în 2012

Piaţa auto înregistrează un al cincilea an consecutiv de scădere. Dacă în 2007, anul de glorie, se vindeau peste 300.000 de maşini noi, anul trecut numărul acestora a ajuns la doar 66.500, conform statisticilor DRPCIV. Astfel în 2012 s-a înregistrat o scădere de 19% faţă de 2011. Doar vânzările de maşini second-hand au înregistrat din nou creşteri spectaculoase.

Criza se resimte în continuare la fel de puternic în sectorul auto european, care probabil va înregistra la nivelul uniunii o scădere de până la 8 procente pentru anul 2012. În România au fost înregistrate printe cele mai mari scăderi începând din 2007 şi până acum, măsurile guvernanţilor fiind inexistente sau insuficiente pentru a salva o piaţă aflată în declin. Doar Cipru, Grecia şi Portugalia probabil vor încheia anul mai slab decât România în cadrul UE. Nici Dacia nu stă mai bine, având o scădere faţă de 2011 de 30%. Totuşi producătorul naţional, aflat sub patronajul Renault, rămâne în continuare cea mai vândută maşină în România, cu aproximativ 16.500 de unităţi.

Noile modele lansate în 2012 este de aşteptat să crească vânzările constructorului piteştean în 2013. La nivelul grupului Renault Dacia este un brand de succes la ora actuală, astfel că în ciuda scăderilor de pe piaţa locală, ea rămâne în continuare o vacă de muls pentru francezi, mai ales datorită modelelor vândute pe alte continente sub sigla Renault. Dacă până acum Duster a fost povestea de succes de la Dacia, o dată cu noua generaţie de modele, ne aşteptăm la o surpriză plăcută şi din partea lui Lodgy sau chiar a Logan-ului.

Printre cele mai vândute mărci auto din România se numără: Dacia – 16.500, Volkswagen – 7.700, Skoda – 6.200, Ford- 5.000, Renault – 4.60. Dintre mărcile de volum, cea mai mare scădere a înregistrat-o Seat, cu -48%. La cealaltă extremă, brandul auto cu cea mai mare creştere este Land Rover, cu peste 88%. Kia, datorită noii sale generaţii, lansată în 2012, clar îmbunătăţită, a reuşit un avans de 40%. 

Pe piaţa maşinilor de lux o creştere considerabilă, de 600%, a înregistrat Bentley, care a reuşit să vândă 7 maşini, faţă de doar una în 2011. Pe de altă parte anul trecut nu s-au mai vândut branduri precum Maybach sau Cadillac.

Creştere de 85% pe piaţa de maşini second-hand

Apetitul românilor pentru maşini rulate, care sunt mai ieftine şi de multe ori mai puternice decât cele noi la aceleaşi preţuri, a fost stimulat mai ales de scoaterei taxei auto. În 2012 s-au vândut aproximativ 175.000 de astfel de maşini, faţă de doar 94.500 în 2011. Cea mai cumpărată maşină second-hand din România este în continuare Volkswagen, cu 42.700 unităţi vândute, ceea ce reprezintă o dublare a vânzărilor din 2011.

Alte branduri de pe piaţa maşinilor rulate din top sunt: Opel (34.400 unităţi), Ford (21.800), Audi (11.200)  şi BMW (9.600). Printre mărcile cu cele mai mari creşteri de pe această piaţă se numără şi Audi, cu aproximativ 11.200 de maşini, o creştere de 112% faţă de 2011. Dacia, în schimb, a fost cumpărată de doar 479 de ori, românii preferând să se îndrepte către Daciile noi, din show-room-uri.

Cele mai citite

Bitcoin depășește pragul de 90.000 de dolari, susținut de optimismul pieței sub viitoarea administrație Trump

Miercuri, Bitcoin a atins un nou record, depășind valoarea de 90.000 de dolari și urcând până la 91.700 de dolari, creșterea criptomonedei fiind impulsionată...

Academia de Studii Economice din București reintră în prestigiosul clasament internațional Shanghai pentru 2024

Academia de Studii Economice (ASE) din București a revenit în clasamentul Shanghai Global Ranking of Academic Subjects pentru 2024, situându-se în intervalul 301-400 la...

Directoratul Național de Securitate Cibernetică avertizează asupra noilor înșelătorii online prin „promoții” false

Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) atrage atenția asupra unor noi tipuri de escrocherii care circulă pe platformele de mesagerie și care vizează siguranța...
Ultima oră
Pe aceeași temă