„Ampera este o maşină electrică, dar păstrează tot ce este mai bun din confortul şi sportivitatea condusului cu care suntem deja obişnuiţi. Aceste elemente pot atrage atât companii şi instituţii responsabile, cât şi persoane fizice interesate de impactul asupra mediului”, consideră Cristian Milea, Opel Country Director România.
Una dintre cele mai importante particularităţi ale Ampera este aceea că nu solicită prezenţa unei infrastructuri dedicate pentru alimentarea cu energie electrică. Este suficientă reţeaua de electricitate prezentă în fiecare locuinţă sau clădire de birouri, întrucât bateria Ampera se poate încărca de la orice priză.
Beneficiilor incontestabile ale condusului electric li se adaugă alte caracteristici esenţiale ale modelului proiectat pentru condusul în oraş: alături de confortul oferit de cele 4 locuri şi portbagajul generos, dinamica oferită la condus este susţinută de puterea motorului electric, ce reprezintă echivalentul a 150 CP.
Costuri de exploatare: prima revizie, aproximativ 40 euro. Ampera aduce utilizatorului şi condiţii de exploatare atractive şi comode: intervale de revizie de 30.000 de kilometri sau un an de zile şi garanţia Opel de 8 ani sau 160.000 kilometri pentru baterie şi sistemul electric de propulsie. Valoarea primei revizii pentru Ampera este estimată la aproximativ 40 euro, în timp ce costurile cumulate ale reviziilor pentru primii 5 ani sau 150.000 km se ridică la maximum 600 euro.
Pe parcursul exploatării sale, costurile de revizie pentru modelul electric sunt comparative cu cele ale Corsa 1.3 CDTI. Faţă de Insignia 2.0 CDTI, primul an de utilizare aduce un avantaj de cost de 77% în favoarea Ampera, valoare ce creşte pe parcursul exploatării. În cel de-al treilea an de utilizare, diferenţa ajunge şi la până la 84% costuri mai reduse pentru Ampera.
Ampera, succes de vânzări în Europa
Autovehiculul revoluţionar de la Opel este cel mai bine vândut automobil electric de pasageri din Europa, conform cifrelor de vânzări din luna mai 2012. Cu o cotă de peste 20 la sută din segmentul european, Ampera şi-a depăşit toţi rivalii. În Olanda, modelul a luat mai mult de 77 la sută din cota de piaţă a modelelor EV de pasageri în luna mai, ceea ce îl face liderul de necontestat al segmentului său, în condiţiile în care restul concurenţilor au procente dintr-o singură cifră.
Conform celor mai recente date disponibile, Ampera este, de asemenea, automobilul electric de pasageri cel mai bine vândut şi în Germania, cu o cotă de piaţă de mai mult de o treime, şi în Elveţia, cu 44 la sută.
Modelul mult premiat, câştigător şi la Monte Carlo
Ampera a câştigat mai mult de 50 de premii naţionale şi internaţionale, inclusiv „Maşina Anului 2012 – Car Of The Year 2012″ şi premiul „Maşina Verde a Anului 2011″. A primit, de asemenea, certificări pentru siguranţă, cum ar fi maximul de 5 stele atribuite de Euro NCAP.
Opel Ampera a câştigat şi a
13-a ediţie a Raliului Internaţional Monte Carlo pentru automobile electrice şi propulsie alternativă, la care a participat pentru prima oară în 2012. Patru Ampera s-au clasat între primele 10 vehicule, în condiţiile în care au participat în jur de 130 de maşini de la 30 de producători, printre care şapte Ampera. Ceilalţi competitori au fost Renault Fluence Z.E., o maşină sport Tesla Roadster, un Mitsubishi I-MiEV şi un Peugeot Ion.
Tehnologie revoluţionară de la Opel
Opel Ampera este primul autovehicul electric care se poate deplasa oriunde, oricând. O baterie litiu-ion de 16 kWh alimentează motorul electric de 111 kW/150 cp. În funcţie de stilul de conducere şi de condiţiile de drum, autovehiculul poate parcurge o distanţă cuprinsă între 40 şi 80 km fără a produce emisii poluante, funcţionând numai pe baza energiei furnizate de baterie.
Sistemul de propulsie electrică Voltec al Ampera generează un cuplu instant de 370 Nm, ce propulsează autovehiculul de la zero la 100 km/h în aproximativ nouă secunde şi asigură o viteză maximă de 161 km/h.
În modul autonomie extinsă, care se activează ori de câte ori bateria a atins starea minimă de încărcare, puterea este furnizată de un generator acţionat de un motor pe benzină de 1,4 litri 63 kW/86 CP. Autonomia extinsă permite o distanţă de conducere totală de peste 500 de kilometri fără realimentare.