4.4 C
București
luni, 11 noiembrie 2024
AcasăSpecialLux şi eleganţă. Noul Mercedes-Benz S-Class

Lux şi eleganţă. Noul Mercedes-Benz S-Class

Cunoscut sub denumirea internă W222, a fost prezentat oficial de către germani şi se anunţă, din nou, o maşină care va impune noi standarde în tehnologia şi siguranţa automobilelor.

Mercedes-Benz S-Class W222 are o listă foarte lungă de dotări, multe dintre ele premiere în industria auto.

Caroseria are un coeficient aerodinamic Cd de 0,24, ceea ce înseamnă că acest nou S-Class e mai aerodinamic decât predecesorul său.

În interior, lucrurile sunt mai simple decât s-ar fi aşteptat unii. Volanul are doar două spiţe şi nu e umplut cu butoane, iar consola centrală continuă această idee de simplitate.

Bordul e dominat de două ecrane TFT, fiecare cu diagonala de 12,3 inci (30,7 cm), pe care apar instrumentele de bord digitale şi informaţiile furnizate de sistemul multimedia.

Una dintre premierele tehnologice aduse de cea de-a şasea generaţie a modelului S-Class este reprezentată de folosirea exclusivă a LED-urilor pentru iluminat. Altfel spus, Mercedes-Benz S-Class W222 este prima maşină de serie din lume, care nu foloseşte nici măcar un bec tradiţional, fie el cu filament sau economic, potrivit Promotor.ro

Aproape 500 de LED-uri luminează interiorul, portbagajul, drumul şi maşina în sine. Dintre acestea, 56 sunt folosite pentru fiecare far în parte, 35 pentru fiecare lampă de stop şi aproximativ 300 pentru iluminarea interiorului.

Cât despre sistemele de siguranţă, acestea se întind pe mai multe pagini şi includ o mulţime de camere video şi senzori radar care oferă o imagine completă, de 360 de grade, a împrejurărilor în care se află maşina, pentru a detecta posibilele pericole de pe drum.

Mai mult, noul S-Class e prima maşină din lume care poate detecta neregularităţile drumului prin intermediul unei camere video 3D, ce trimite informaţii către „creierul” -maşinii, pentru ca acesta să modifice instantaneu setările suspensiei, astfel încât pasagerii să călătorească în confort total.

Pasagerii din spate au parte de centuri de siguranţă gonflabile, care se umflă în cazul unui accident pentru a micşora riscul de apariţie a rănilor în zona toracelui. În cazul fotoliilor cu spătare rabatabile, Mercedes-Benz a instalat un airbag la baza scaunului, pentru a opri alunecarea pasagerului în faţă în cazul unui accident.

Variantele de motorizare sunt S300 BlueTEC Hybrid, S350 BlueTEC, S500 şi S400 Hybrid. În cazul lui S300 BlueTEC Hybrid, un motor diesel de 2,2 litri ce dezvoltă 204 CP e combinat cu un motor electric de 20 kW pentru a oferi un consum mediu teoretic de 4,4 l/100 km, în timp ce sprintul de la zero până la 100 km/h e făcut în 7,6 secunde, iar viteza maximă este de 240 km/h.

Mercedes-Benz S350 Blue-TEC vine cu un V6 diesel de 3,0 litri care produce 258 CP şi 620 Nm. Aceste valori se traduc într-un sprint de la zero până la 100 km/h în 6,8 secunde şi o viteză maximă de 250 km/h, limitată electronic, în timp ce consumul mediu de carburant este de 5,5 l/100 km.

Varianta S400 Hybrid combină un V6 pe benzină de 3,5 litri, ce dezvoltă 306 CP cu un motor electric de 20 kW pentru un consum mediu teoretic de 6,3 l/100.

Cel mai rapid S-Class de serie este S500, care vine cu un benzinar V8 de 4,7 litri, ce dezvoltă 455 CP şi 700 Nm pentru a oferi un sprint de la zero până la 100 km/h în 4,8 secunde, în timp ce viteza maximă rămâne limitată la 250 km/h.

În Germania, preţurile pentru noul Mercedes-Benz -S-Class încep de la aproximativ 80.000 de euro pentru varianta S350 BlueTEC cu ampatament normal şi depăşesc 107.000 de euro pentru varianta de top S500 cu ampatament mărit.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă