Prima prezentare BMW i3 afost un eveniment care s-a desfăşurat simultan în trei metropole de pe trei continente: Londra, New York şi Beijing. Primul BMW electric de serie este programat să fie disponibil spre vânzare treptat, începând cu sfârşitul acestui an, în marile aglomeraţii urbane mondiale. Preţul de vânzare anunţat pentru Germania este de 34950 Euro cu TVA şi 39450 Euro cu TVA pentru versiunea cu range extender.
Noul model are de avantajul costurilor deosebit de reduse de utilizare, estimate la aproximativ de 60% din nivelul unui BMW 320d.
BMW i3 debutează într-un context ascendent pentru piaţa de automobile electrice. După ce în 2012 au fost înmatriculate aproximativ 93 000 automobile, estimările pentru acest an sunt la nivelul de 150 000 unităţi. Noul model se bucură încă de la început de o primire deosebit de pozitivă. Pagina internaţională de Facebook are deja 1,2 milioane de fani, în timp ce peste 90 000 de persoane au solicitat deja un test drive.
Conceptul al automobilului care include un compartiment al pasagerilor realizat din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP), combină masa redusă, stabilitatea şi siguranţa cu spaţiul. Totodată, sistemele de asistare a conducătorului şi serviciile de mobilitate de la BMW Connected Drive, precum şi serviciile 360° ELECTRIC.
BMW i3 este primul automobil electric din lume complet conectat. Nici un alt model nu se bucură de un schimb atât de vast de informaţii între maşină, conducător şi mediul înconjurător. Un card SIM disponibil standard în BMW i3 este cheia care deblochează serviciile BMW ConnectedDrive – în forma actualizată 2013 – disponibile pentru noul model electric. De exemplu, apar serviciile de navigaţie special dezvoltate pentru a îmbunătăţi electromobilitatea, alături de facilităţile familiare precum funcţia de informare Concierge Services sau Intelligent Emergency Call. în plus, conducătorii pot utiliza aplicaţia BMW i Remote pentru a împărtăşi în orice moment informaţii cu propria maşină prin utilizarea unui terminal smartphone. Funcţia de navigaţie pietonală îndrumă conducătorul de la locul de parcare la destinaţia finală şi înapoi, în timp ce BMW ConnectedDrive oferă în premieră orientare pe traseu care încorporează conexiunile cu transportul public local în planificarea călătoriei. Obiectivul acestei conectări inteligente este acela de a permite plăcere maximă a condusului într-un automobil cu emisii zero.
Serviciile BMW ConnectedDrive concepute special pentru BMW i pun accentul pe navigaţie şi gestiunea energiei. Range Assistant este utilizat atât pentru planificarea traseului, cât şi pentru călătoriile în desfăşurare. Dacă destinaţia programată în sistemul de navigaţie este în afara razei de autonomie, sistemul sugerează trecerea în modul ECO PRO sau ECO PRO Plus şi calculează un traseu mai eficient. în cazul în care conducătorul trebuie să realimenteze acumulatorul la o staţie publică, este afişată o listă a punctelor disponibile în zonă. Sistemul de navigaţie de la BMW i3 dispune şi de afişare dinamică a autonomiei care furnizează conducătorilor informaţii precise şi actualizate în timp real în legătură cu energia necesară pentru a ajunge la destinaţie – în acest caz, este indicat şi nivelul de energie disponibilă la finalul călătoriei. Toţi factorii care influenţează autonomia sunt luaţi în calculul efectuat de un server BMW şi transmis către sistemul de navigaţie prin intermediul cardului SIM instalat în automobil. Citirea autonomiei, prezentată sub forma unei diagrame pe harta de navigaţie de pe afişajul central, este foarte clară.