Indiferent dacă acoperişul este coborât sau ridicat, noul Opel Cascada va străluci garantat. Liniile clare reflectă angajamentul total faţă de eleganţă şi stil. Văzut din faţă este un autovehicul Opel inconfundabil, dar unul rafinat până în cele mai mici detalii. Vezi grila sculptată, impresionantă a radiatorului, plasa rafinată de dedesubtul acesteia, luminile diurne distincte cu tehnologie LED şi finisajul cromat elegant. Proeminenţa discret sculptată a capotei sugerează discret performanţele acestui model.
Noua Cascada e mai mare decât fostul model Astra TwinTop, iar asta înseamnă că nu mai face parte din segmentul compact, ci a trecut în segmentul mediu, unde se bate cu băieţii mai mari, ca Audi A5 Cabrio şi Mercedes-Benz E-Class Cabrio. Rezultatul este o maşină care, cel puţin deocamdată, nu are un rival direct, fiindcă noua Cascada va fi mai ieftină decât concurenţii premium. Chiar şi aşa, însă, Opel promite o experienţă premium, dar cu bani mai puţini.
Plafonul este retractabil electric şi este realizat din material textil. Oferit standard, acest soft-top se deschide complet în doar 17 secunde prin simpla apăsare a unui buton, într-un mod realmente silenţios. Mai mult, acţionarea acestui soft-top electric poate fi realizată la viteze de pana la 50 km/h şi chiar poate fi activat în parcare prin intermediul telecomenzii.
INTERIOR
Scaune sport ergonomice cu ventilaţie şi reglare electrică
Scaunele sport ergonomice cu numeroase posibilităţi de reglare, certificate de medici, oferă un amestec ideal de sportivitate şi susţinere, adaptându-se perfect cu stilul noului Opel Cascada. Bordul din Cascada e aproape identic cu cel din noua Astra, cu excepţia părţii superioare a planşei de bord, care a primit o fâşie din piele, dar şi a scaunelor, care oferă o susţinere laterală excelentă şi sunt foarte confortabile.
Portbagajul oferă o capacitate de încărcare de 380 de litri când acoperişul e ridicat şi scade la 280 de litri când conduci cu acoperişul pliat în portbagaj. Asta înseamnă că atunci când acoperişul e pliat, volumul portbagajului e la fel de mare ca la noul Audi A3 Sportback.
PERFORMANŢE
Noua decapotabilă de la Opel va fi disponibilă cu o selecţie de cinci motoare, dintre care trei pe benzină şi două diesel. Oferta de propulsoare pe benzină va include un 1,4 l Turbo cu 120 CP şi 200 Nm, un 1,4 l Turbo ecoFLEX cu 140 CP şi 200 Nm, precum şi un motor nou, de 1,6 l, cu injecţie directă, care dezvoltă 170 CP şi 260 Nm. Cele două motoare diesel includ propulsorul de 2,0 litri CDTI ecoFLEX cu 165 CP şi 350 Nm, dar şi propulsorul de 2,0 litri BiTurbo CDTI ecoFLEX cu 195 CP şi 400 Nm. Noul propulsor pe benzina 1.6 SIDI Turbo de 170 CP face parte din noua generatie de motoare supraalimentate cu injectie directa care dezvolta 170 CP la 6.000 rpm si un cuplu maxim de 260 Nm, chiar 280 Nm cu overboost, in plaja de turatii de la 1.650 la 3.200 rpm. Mai mult, din datele furnizate de catre producator reiese ca impreuna cu sistemul Start/Stop consumul mediu este estimat la 6,3 litri la 100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 148 grame per km.
Preţul
Momentan preţul nu este disponibil pentru România însă cu siguranţa va fi unul mai scăzut decât cele din clasa ei. În Germania preţul de bază începe de la 25.945 EUR cu TVA inclus în versiunea dotată cu motorul 1.4 Turbo 120 CP M6.
Datele tehnice ale modelului testat:
Opel Cascada 1,6 l SIDI
Motor: benzină, 1.598 cmc
Cutie de viteze: manuală, şase trepte
Putere: 170 CP/6.000 rpm
Cuplu maxim: 260 Nm/1.650-3.200 rpm (280 Nm cu overboost)
Viteză maximă: 222 km/h
Acceleraţie 0-100 km/h: 9,6 secunde
Volum portbagaj: 380 litri
Consum mixt teoretic: 6,2 l/100 km.