Array ( [list] => [rdr_url] => [action] => subscribe [email] => [double_opt_in] => [locker] => [token] => [tdc_custom_fields] => Array ( ) ) Focus pe tehnologie - Romรขnia Liberฤƒ
24.2 C
Bucureศ™ti
joi, 3 octombrie 2024
AcasฤƒSpecialFocus pe tehnologie

Focus pe tehnologie

Fiind o maลŸinฤƒ de familie, noul Focus are de luptat din greu pe un segment compact, luat cu asalt în ultimul timp de modele extrem de reuลŸite. Punctul de diferenลฃiere la Ford? Tehnologiile demne de clasa medie, uneori întâlnite doar la maลŸinile premium.

A treia generaลฃie de Focus aduce cu sine dimensiuni mai generoase (maลŸina e mai latฤƒ, mai înaltฤƒ ลŸi mai lungฤƒ decât modelul precedent), dar ลŸi tehnologii opลฃionale care se întâlnesc rar pânฤƒ ลŸi în segmentul premium: detectarea automatฤƒ a locurilor libere de parcare ลŸi efectuarea automatฤƒ a manevrelor de parcare, frânarea ลŸi chiar oprirea automatฤƒ în caz de pericol la viteze de oraลŸ, readucerea maลŸinii pe banda de rulare în caz de neatenลฃie, ca sฤƒ nu mai amintesc de Torque Vectoring sau cititorul de semne de circulaลฃie. În context, sistemul care detecteazฤƒ maลŸinile din unghiul mort sau sistemele Auto Start&Stop ลŸi Keyless Entry, disponibile ลŸi ele pe noul Focus, par deja niลŸte banalitฤƒลฃi.

Agil din naลŸtere

Principala caracteristicฤƒ a lui Focus rฤƒmâne totuลŸi modul agil în care se comportฤƒ în orice situaลฃie. Am testat varianta 1.6 Ecoboost 150 CP în echipare Titanium ลŸi pot spune cฤƒ noul Focus reuลŸeลŸte cumva sฤƒ depฤƒลŸeascฤƒ majoritatea concurenลฃilor sฤƒi atunci când vine vorba de relaxarea cu care ia virajele. Avem de-a face cu tehnologia Torque Vectoring, care duce cuplul motorului mai ales spre roata aflatฤƒ în exteriorul virajului, ceea ce corecteazฤƒ rapid orice tendinลฃฤƒ de subvirare a maลŸinii. În plus, trenul de rulare absoarbe tot ce-i aruncฤƒ în cale drumurile româneลŸti, fฤƒrฤƒ ca pasagerii sฤƒ simtฤƒ ceva, dar ลŸi oferฤƒ ลŸoferului suficient feedback prin direcลฃie, astfel încât acesta sฤƒ se distreze în succesiunile de curbe.

Cele 8,6 secunde necesare pentru un sprint 0-100 km/h spun doar o parte a poveลŸtii, cฤƒci cei de la Ford i-au oferit acestei motorizฤƒri pe benzinฤƒ ลŸi un cuplu demn de un diesel: 240 Nm între 1.600 ลŸi 4.000 rpm (270 Nm între 1.900 ลŸi 3.500 rpm cu funcลฃia de overboost), astfel încât reprizele de depฤƒลŸiri sunt fulgerฤƒtoare. În plus, inginerii Ford au lucrat ลŸi la un alt aspect, greu întâlnit altundeva: sunetul motorului. Acesta rage gutural atunci când apeลŸi cu sete pedala de acceleraลฃie, fiind de altfel ลŸi singura ocazie în care îl auzi în habitaclu. În fine, coeficientul aerodinamic de 0.27, obลฃinut prin închiderea automatฤƒ a grilei de radiator, este cel mai bun din clasฤƒ.

În topul clasei compacte

AลŸ exagera dacฤƒ aลŸ spune cฤƒ interiorul lui Focus în echipare Titanium este premium, însฤƒ atât plasticul de pe bord, cât ลŸi abundenลฃa de gadget-uri de la interior pun maลŸina în topul clasei compacte. Calitatea materialului textil de pe scaune nu se ridicฤƒ însฤƒ la acelaลŸi nivel, iar designul fistichiu al consolei centrale nu va fi pe placul tuturor.

ลži ergonomia comenzilor putea fi mai bunฤƒ, dar, din pฤƒcate, Ford insistฤƒ pe un sistem în care orice selecลฃie trebuie sฤƒ treacฤƒ prin mai multe apฤƒsฤƒri pe buton, iar ecranul central este slab luminat. Am apreciat însฤƒ calitatea foarte bunฤƒ a sistemului audio din echiparea Titanium, cu o redare excelentฤƒ a baลŸilor care profitฤƒ de insonorizarea perfectฤƒ a maลŸinii, conectivitatea pusฤƒ la dispoziลฃie (USB, Bluetooth etc.), climatizarea automatฤƒ în douฤƒ zone, dar ลŸi spaลฃiile de stocare bine dimensionate.

Spaลฃiul în faลฃฤƒ este generos, dar în spate cei mai înalลฃi vor avea un pic de furcฤƒ cu pavilionul din cauza formei de coupé a maลŸinii. Preลฃurile noului Ford Focus pornesc de la 16.000 de euro, iar maลŸina în echiparea testatฤƒ costฤƒ 20.250 euro cu TVA, conform listei de preลฃuri preliminare. Un preลฃ ridicat, dar în ton cu o maลŸinฤƒ care, chiar fฤƒrฤƒ opลฃionalele SF, are foarte multฤƒ tehnologie de asistare a ลŸoferului, îลฃi oferฤƒ satisfacลฃii majore la volan ลŸi este bine pregฤƒtitฤƒ pentru necesitฤƒลฃile unei
familii.

FORD FOCUS
1.6 Ecoboost 150CP
Cilindree 1.596 cmc
Putere maximฤƒ (kW/CP) 110 (150)/5.700 rpm
Cuplu maxim 240 Nm/1.600-4.000 rpm; 270 Nm/1.900-3.500rpm; Euro 5, 139 g/km CO2
Consum urban, extraurban, mixt 7.7, 5.0, 6.0 l/100km
Viteza maximฤƒ 210 km/h
0-100 km/h 8,6 sec
Anvelope 205/55 R 16, jante aliaj
Masa proprie 1.333 kg
Sarcina utilฤƒ 567 kg
Ampatament 2.648 mm
Lฤƒลฃime, lungime, înฤƒlลฃime 1.823/4.358/1.484 mm
Cutie de viteze: Manualฤƒ, 6 trepte
Volum portbagaj 277-1.148 litri
Capacitate rezervor 53 litri

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Nicuศ™or Dan ridicฤƒ ศ™tacheta: 20 de cerinศ›e esenศ›iale pentru viitorii candidaศ›i la prezidenศ›iale

Primarul General al Capitalei cere soluศ›ii concrete de la partide ศ™i candidaศ›ii la preศ™edinศ›ie Primarul Nicuศ™or Dan a prezentat 20 de puncte care includ modificฤƒri...

Guvernul suplimenteazฤƒ bugetul Ministerului Agriculturii cu 2 miliarde de euro pentru despฤƒgubirile cauzate de secetฤƒ

Guvernul a decis sฤƒ aloce un fond suplimentar de 2 miliarde de euro pentru Ministerul Agriculturii, destinatฤƒ acoperirii pagubelor produse de secetฤƒ, potrivit unui...

Decret privind Codul vamal, semnat de preศ™edintele Iohannis

Preศ™edintele Iohannis a mai semnat ศ™i decretul de eliberare din funcศ›ie a unui procuror de la Parchetul de pe lรขngฤƒ Judecฤƒtoria Sighiศ™oara Preศ™edintele Romรขniei, Klaus...
Ultima orฤƒ
Pe aceeaศ™i temฤƒ