Motorul 1.5 dCi cu 110 cai putere este cea mai puternică motorizare care există pe un model Dacia. Unitatea diesel de 1.461 cmc dezvoltă cei 110 cai putere la 4.000 rpm şi beneficiază de un cuplu maxim de 240 Nm, realizabil de la 1.750 rpm. Motorul diesel de 110 cai putere este o adevărată încântare pentru o maşină cu o masă mai mică de 1.300 kg. Cuplul puternic şi realizabil destul de jos şi caii disponibili în totalitate de la 4.000 rpm dau o anumită consistenţă şi potenţă SUV-ului românesc. Unitatea diesel se remarcă prin sistemul common rail cu multi-injecţie şi prin normele de poluare Euro 5.
Duster 4×4 beneficiază de o transmisie cu 6 rapoarte, un alt plus semnificativ pentru SUV. Dacia Duster cu propulsor diesel prezintă un consum diferit în mediul urban, din punctul de vedere al modulului de rulare. Dacă folosim 4×4, Duster 1.5 dCi consumă la 100 km circa 10 litri de combustibil, în timp ce în modulul 4×2 cifrele consumului ne aduc aminte că vorbim de un diesel, chiar dacă unul montat pe un SUV. În aceste condiţii, consumul lui Duster s-a limitat la 8,5 litri la 100 km.
Dusterul se descurcă excelent pe drumuri acoperite cu zăpadă, noroi sau lapoviţă.
Interior
Dacia Duster a primit titlul onorific de cel mai ieftin SUV din lume. Aşadar, vorbim despre un model low-cost, însă SUV-ul Dacia oferă mai multe decât ne aşteptam de la interiorul său. Versiunea Laureate dispune de scaune şi volan îmbrăcate în piele. Ideea de lux cochetează în continuare şi în cazul consolei centrale disponibile cu inserţii de plastic glossy, însă se opreşte aici. Materialele folosite nu sunt nici pe departe printre cele mai luxoase, iar calitatea finisajelor lasă mult de dorit. Însă, la un asemenea preţ nu ne puteam aştepta la criteriile pieţei premium.
Calitate/preţ
Dacia Duster are un preţ de pornire senzaţional pentru un SUV: 10.941 de euro cu toate taxele incluse, varianta cu TVA de 24%. Este şi motivul pentru care a fost numit cel mai ieftin SUV din lume. Versiunea testată de noi, cea cu echipare de top Laureate şi motor 1.5 dCi cu 110 cai putere are un preţ de peste 16.000 de euro, un preţ care pur şi simplu spulberă concurenţa la nivelul echipărilor .