Simfonia este o compozitie muzicala ampla, pentru orchestra, care cuprinde de obicei trei sau patru parti. In cazul lui Z4 3.0 Si vorbim insa de sase… cilindri. Iar simfonia concertata reprezinta o compozitie muzicala rezultata din imbinarea simfoniei si a concertului instrumental. Z4 insa, combina sunetul aprig al propulsorului cu zgomotul atent studiat al evacuarii. Rezultatul: o "si(x)mfonie" bavareza autentica.
Straight-six
Propulsoarele cu sase cilindri in linie sunt specialitatea constructorului bavarez. Bine, in ultimii ani au luat premii si pentru V8-uri si V10-uri, dar "6L"-urile au un loc bine stabilit in istoria BMW. Z4 3.0 Si beneficiaza de aportul ultimei generatii de bijuterii "straight-six", ce stabileste noi standarde in clasa sa, in ceea ce priveste rafinamentul si dinamicitatea. "6L"-ul de 3.000 centimetri cubi ofera o putere litrica impresionanta pentru un motor aspirat (88 CP/litru), o elasticitate extrema (cuplu motor de 315 Nm, constant pe o plaja larga de turatii – 2.500-4.000 rpm) si cel mai mic consum specific de combustibil. Iar performantele masinii sunt pe masura.
Z4 3.0 Si sprinteaza pana la 100 km/h in numai 5.7 secunde si accelereaza de la 80 la 120 km/h, in treapta a IV-a, in doar 5.5 secunde. Datele sunt furnizate de constructor, este adevarat, dar eu il cred pe cuvant. Este suficient sa te urci la volan si sa "mangai" de cateva ori acceleratia, si iti dai seama, imediat, de ce poate masina. De depasirile facute la secunda, nici nu mai vorbesc. In multe cazuri, nu este necesara nici macar retrogradarea treptei de viteza. Totusi, daca este nevoie sau, pur si simplu, vrei sa te joci, este suficient sa apesi acceleratia la fund (kick the pedal to the metal…). Functia "kick-down" a cutiei automate de tip Tiptronic se face simtita imediat, masinaria dand cate inferioare sunt necesare, pentru a scoate totul din motor.
GT autentic
BMW Z4 Roadster dispune de toate ingredientele unui GT decapotabil autentic: bot lung, consola spate scurta, propulsie, scaune dispuse deasupra puntii spate, pentru a maximiza senzatiile si "trairile" transmise pilotului si pasagerului din dreapta, si, evident, acoperis amovibil din material textil.
Interiorul este atent lucrat iar materialele de foarte buna calitate. Plansa de bord simpla si eleganta, tipic bavarez, nu este incarcata aiurea cu fel de fel de butoane, singurul lucru care m-a dezamagit fiind lipsa indicatorului analogic de consum instantaneu. si, de asemenea, unii pot reclama faptul ca o parte din elemente sunt putin cam invechite, afandu-se si in dotarea Seriei 3 (E46) din anii ’99-’05.
De asemenea, trebuie mentionat faptul ca aerodinamica masinii permite rularea cabrio pana la viteze de 120-130 km/h, fara sa-ti vajaie capul.
Drift time
Spectaculozitatea deplasarii depinde numai de indemanarea "pilotului". Daca "piesa dintre volan si scaun" poate, Z4 3.0 Si stie multe. Bine, nu i-ar fi stricat un diferential autoblocant sau cu alunecare limitata. Cu electronica decuplata total insa se pot face derapaje controlate (drift-uri) de toata frumusetea. Mai mult, atentie! Daca butonul DSC-ului se tine apasat vreo 10 secunde si functia se dezactiveaza complet, acceleratia trebuie apasata cu mult simt de raspundere. La cea mai mica fluctuatie, masina rupe aderenta si pleaca frumos de spate. Dar nu oricine o poate tine pe drum. Asa ca sfatul meu este sa apasati DSC-ul mai scurt si sa-l faceti doar mai "nesimtit". Astfel, veti putea sa va jucati, dar in limite sigure. De ajutor la drift-uri sau pe drumurile virajate sunt si padele pentru schimbarea manuala a treptelor de viteza amplasate pe volan. Have fun!
Dimensiuni
Lungime (mm) 4.091
Liaime (mm) 1.781
Tnilaime (mm) 1.299
Greutate (kg) 1.385
Motor
Cilindree 2.996
Putere (CP/rpm) 265/6.600
Cuplu (Nm/rpm) 315/2.750
Transmisie
Cutie automati – 6+1 trepte
Performante
Vit. max. (km/h) 250 (limitat)
Acc. 0-100 km/h (s) 5.7
Consum test (l/100 km)
– urban 12.4
– extraurban 6.2
– test 15.8
Pret – 42.102 (TVA inclus)