3 C
București
miercuri, 13 noiembrie 2024
AcasăSpecialLitoralul pentru toți, greu de ajuns II

Litoralul pentru toți, greu de ajuns II

Aflat la ediția a doua din acest an, programul turistic destinat celor cu venituri reduse își menține deficiențele din primăvară la capitolul accesibilitate.

Ca în fiecare an, Programul „Litoralul pentru toți”, destinat să le ofere posibilitatea și celor cu venituri reduse să ajungă la malul mării, fără a plăti tarifele de cazare din plin sezon, are două ediții – una de primăvară și una de toamnă. Din păcate, și la această ediție de toamnă, care va începe peste două săptămâni, se perpetuează problemele de accesibilitate pe care „România liberă“ le-a semnalat în primăvară.

Pentru a ajunge să te bucuri de tarifele mici de la malul mării, trebuie întâi să ajungi acolo. Și dacă, așa cum spuneam, programul este destinat celor cu venituri reduse, trebuie plecat de la premisa că nu toți au mașini personale sau unii (pensionari) au, dar nu se mai încumetă să conducă atâția kilometri.

Transportul în comun

În consecință, singura opțiune viabilă rămâne transportul în comun, fie cu trenul, fie cu autocarul, numai că ambele variante au un inconvenient major: niciuna nu-ți oferă o călătorie dintr-o bucată din București sau alt mare oraș spre sudul litoralului. „Trenurile din Programul «Trenurile Soarelui», valabil până la data 13 septembrie, vor ieși treptat din circulație începând din 10 septembrie, iar după această dată capacitatea de transport va fi adaptată cerinţelor de extrasezon”, a anunțat luni CFR Călători.

În traducere liberă, asta în­seamnă că se va reduce numărul de garnituri – din 14 trenuri București-Constanța, câte sunt acum (12 din Gara de Nord și două din Gara Obor), mai rămân doar nouă. Suficiente pentru a asigura legătura spre Constanța și Mamaia.

Problema se complică însă atunci când vrei să ajungi în stațiunile din sudul litoralului, unde găsești tarife de cazare mai prietenoase, asta pentru că CFR Călători scoate din circulație garniturile directe spre Mangalia, călătoria necesitând schimbarea trenului la Constanța. Asta presupune două inconveniente: în Gara Constanța nici poveste de europeron, urcarea și coborârea din tren nefiind tocmai facile pentru un vârstnic, iar trenurile Regio spre Mangalia vor fi mai puține (doar șapte, față de 12 în prezent). În plus, unele legături necesită un timp de așteptare de peste două ore în Gara Constanța, până pleacă următoarea garnitură.

Ar mai fi varianta cu autocarul, care este însă valabilă doar dacă vrei să ajungi de la București sau alt mare oraș din țară la Eforie sau Mangalia. Celelalte stațiuni din sud (Costinești, Olimp, Neptun, Jupiter etc.) sunt greu accesibile, pentru că niciun mijloc rutier de transport în comun nu face curse directe, situația persistând de ani de zile.

Pentru a ajunge în aceste stațiuni, trebuie să iei autocarul până la Mangalia și de acolo să te întorci cu alt autobuz sau microbuz către stațiunea dorită. Din nou disconfortul schimbării mijlocului de transport, dar și lungirea timpului de călătorie.   

Cele mai citite

România la „dietă” economică: top model sau moare de inaniție

Guvernatorul Mugur Isărescu a vorbit recent despre „dieta” economică, completată cu sintagma „să strângem cureaua”. Mesajul este clar: România trebuie să-și ajusteze politicile financiare,...

România la „dietă” economică: top model sau moare de inaniție

Guvernatorul Mugur Isărescu a vorbit recent despre „dieta” economică, completată cu sintagma „să strângem cureaua”. Mesajul este clar: România trebuie să-și ajusteze politicile financiare,...

România atinge cel mai mare preț al energiei din 2024, pe fondul producției scăzute de energie regenerabilă

Scăderea producției de energie solară, cauzată de lipsa luminii solare, a dus la un deficit de producție, ceea ce a crescut semnificativ prețul energiei România...
Ultima oră
Pe aceeași temă