6 C
București
sâmbătă, 4 ianuarie 2025
AcasăSpecialMoş Crăciun cumpără cadouri de la promoţii

Moş Crăciun cumpără cadouri de la promoţii

Pe Criză, Moş Crăciun alege să cumpere cadourile de la promoţii. Nouă din zece români declară că fac cadouri pentru cei apropiaţi cu ocazia sărbătorilor de iarnă, iar jumătate dintre ei recurg la pachete promoţionale, se arată într-un studiu realizat de GfK România.

Efectele crizei economice se resimt şi la nivelul cumpărăturilor dedicate Sărbătorilor, mulţi dintre români recurgând la pachetele promoţionale. 57% dintre respondenţi preferă să achiziţioneze sub această formă dulciurile. În aceeaşi situaţie se află şi produsele cosmetice, pachetele promoţionale fiind preferate de 48% dintre cei chestionaţi

93% dintre respondenţii online chestionaţi declară că fac cadouri pentru cei apropiaţi cu ocazia sărbătorilor de iarnă. În acelaşi timp, o mare parte dintre ei nu se limitează numai la cadouri pentru ceilalţi – 82% îşi cumpără ceva şi pentru ei înşişi şi, într-o proporţie aproape la fel de importantă, 79% – fac cumpărături pentru casă în această perioadă.

Din punct de vedere al categoriilor de produse achiziţionate, 84% dintre persoanele intervievate aleg dulciurile, peste trei sferturi obiectele de îmbrăcăminte şi accesoriile vestimentare, dar şi produsele sau serviciile cosmetice (67%). Jocurile sau jucăriile sunt cumpărate de mai mult de jumătate dintre cei chestionaţi, iar ceasurile şi bijuteriile de 27%. Aproape două treimi achiziţionează echipamente electronice, IT, telecom, dar şi accesorii.

În funcţie de persoana pentru care se fac cumpărăturile, situaţia este destul de diferită. Categoriile de produse achiziţionate „pentru mine personal” sunt în special articolele vestimentare şi de încălţăminte, pentru casa sunt preferate produsele pentru curăţenie, produse de patiserie şi cofetărie, dar şi decoraţiunile de sezon. Prietenii primesc mai degrabă dulciuri şi cosmetice în pachete promoţionale, iar partenerii de viaţă articole şi accesorii vestimentare, încălţăminte, dar şi cosmetice în pachete promoţionale.

În Moldova, mai mult decât în alte regiuni ale ţării, 4 din 10 utilizatori de Internet se orientează către bijuterii sau ceasuri. Cu toate acestea, din totalul respondenţilor care achiziţionează aceasta categorie de produse, 63% nu cheltuie mai mult de 200 de lei. Şi bucureştenii se deosebesc de locuitorii din alte zone ale României, de data aceasta prin preferinţa pentru cărţi şi pentru gadget-uri audio. Aproape 45% aleg să facă cadou sau să cumpere pentru ei înşişi cărţi faţă de 35% în restul ţării, în timp ce 17% dintre internauţii din Bucureşti faţă de 10% media la nivelul întregii ţări achiziţionează în preajma Crăciunului playere portabile MP3/MP4 sau I-Pod-uri.

Dacă bărbaţii cumpără în special telefoane mobile (36%) şi televizoare digitale LCD, plasma sau LED (24%), peste jumătate dintre femei se îndreaptă mai degrabă spre produse utile în gospodărie (54%), dar şi către produse sau servicii cosmetice (75%).

.

În privinţa tipului de magazin de unde fac aceste cumpărături, 73% dintre respondenţi aleg hipermarketurile. 44% ajung şi în magazinele specializate din cadrul unor galerii comerciale sau malluri, iar 39% din respondenţi cumpără de pe Internet. Totuşi, din totalul cumpărăturilor, cele făcute pe Internet reprezintă 8%.

Studiul a analizat şi sursa de finanţare la care apelează românii pentru cumpărăturile de Crăciun. Marea majoritate (93%) le achiziţionează din bugetul propriu, 11% apelează la cardul de credit sau la descoperirea de cont de pe cardul de salariu şi numai 4% din total recurg la rate pentru bunuri de folosinţă îndelungată. Categoria de persoane care apelează mai des la cardul de credit sau la descoperirea de cont este cea cu vârsta între 35 şi 44 (18%). Cei cu venituri între 700 şi 1000 lei pe membru de familie, cumpără în rate într-o proporţie mai mare decât restul respondenţilor.

Razvan Voiculescu
Razvan Voiculescu
Razvan Voiculescu, redactor Rl online
Cele mai citite

Vânzările de autoturisme noi în Rusia au crescut cu 47% după deschiderea față de China

În 2024, vânzările de autoturisme noi în Rusia au înregistrat o creștere semnificativă de 47%, ajungând la 1,554 milioane de unități, potrivit datelor publicate...

ANAF anulează automat creanțele fiscale sub 40 de lei

Creanțele restante mai mici de 40 de lei au fost șterse la începutul anului 2025, a transmis Agenția Națională de Administrare Fiscală, informează Ziarul...

Aglomerație pe pârtie la Sinaia: parcarea a devenit neîncăpătoare, iar vânzarea de cartele a fost sistată

Sâmbătă, sute de turiști au ales să petreacă ziua pe pârtia din Sinaia, atragând o aglomerație de neimaginat la stația de plecare a telegondolei....
Ultima oră
Pe aceeași temă