4.4 C
București
sâmbătă, 16 noiembrie 2024
AcasăSpecialSTUDIU. Aproape 5 milioane de români aşteaptă Black Friday care vor să...

STUDIU. Aproape 5 milioane de români aşteaptă Black Friday care vor să cumpere televizoare, electrocasnice mici şi telefoane

La fel ca în anii trecuti, în rândul bărbaților și al segmentului de tineri (24 – 34 de ani) se observă un nivel al intenției de cumpărare semnificativ mai ridicat decât la nivelul populației generale. Față de media generală de 13% a celor care au auzit de Black Friday și spun că "sigur vor cumpăra", în cazul bărbaților media urcă la 15% iar în cazul tinerilor la 16%, se arată într-un studiu al Millward Brown, preluat de Mediafax.

"În general, bărbații sunt mai entuziaști decât femeile când vine vorba de cumpărăturile online. O explicație este că produsele de care femeile sunt mai interesate (cum ar fi hainele, încălțămintea sau produsele de îngrijire personală) sunt mai degrabă «senzoriale» și astfel necesită o experiență directă pentru o validare completă înainte de achiziție. Satisfacerea acestei nevoie reprezintă în continuare o barieră importantă", a declarat directorul firmei de cercetare MillwardBrown România, Daniela Lazăr.

Anul acesta de Black Friday lista de cumpărături este compusă, în medie, din două categorii de produse. Pe această listă se regăsesc cel mai frecvent electrocasnicele mici (36%) cum ar fi aspiratoarele, mixerele, roboții de bucătărie, urmate de televizoare (30%) și telefoane mobile (20%), potrivit intenției de achiziție.

"Televizoarele și telefoanele mobile sunt și categoriile care înregistrează cea mai mare creștere a intenției de cumpărare față de 2013. Astfel, sunt cu 11% mai multe persoane în cazul televizoarele și cu mai multe 9% în cazul telefoanelor mobile", arată studiul.

Pe lista se mai regăsesc, în ordine, hainele (17%), laptopuri (15%), tablete (12%), electronice (12%), frigidere (11%), maşini de spălat (9%) şi încălţăminte (8%).

În ceea ce priveşte magazinele luate în calcul pentru cumpărături de Black Friday, topul primelor nume menționate de respondenţi este format din eMAG, Altex, Flanco, Carrefour, Domo, Media Galaxy, Auchan, Kaufland, cora şi Dedeman.

Potrivit cercetării, numărul românilor care au auzit de reducerile din cadrul Black Friday a ajuns anul acesta la 63% în rândul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani. Față de aceeași perioadă a anului trecut, sunt cu aproape o treime mai multe persoane (cu peste 1,7 milioane mai multe persoane) care știu acum de Black Friday.

Cele mai citite

Editoarea unui jurnal științific demisionează după ce a numit generația X „fasciști” în urma victoriei lui Trump

Laura Helmuth, editoare la Scientific American, a demisionat joi, după o serie de postări controversate pe rețelele sociale în care a criticat votanții pe care...

Rareș Bogdan contestă demersurile lui Marcel Ciolacu: „Un joc politic pentru a-l favoriza pe George Simion”

Europarlamentarul PNL îl acuză pe premierul Marcel Ciolacu de manipulare prin publicarea unui document ucrainean care explică interdicția lui George Simion în Ucraina. Rareș...

Conflicte și acuzații în campania electorală: Elena Lasconi vs. Adrian Zuckerman și jocurile politice ale PNL și PSD

Candidata USR acuză presiuni din partea fostului ambasador american, Adrian Zuckerman, în timp ce liberalii speculează o alianță între PSD și Victor Ponta. Cine...
Ultima oră
Pe aceeași temă