Reţea socială Facebook a lansat o campanie pentru a lupta împotriva știrilor false în Germania, a anunțat duminică platforma de social media, notează Agerpres. Compania lui Mark Zuckerberg a cerut ajutorul unei organizații numite Correctiv, care va verifica conținutul postat în Germania raportat de utilizatori și îl va însemna ca îndoielnic dacă este necesar.
Compania a fost puternic criticată pentru că nu a făcut mai mult pentru a fi combătut știrile false în timpul alegerilor prezidențiale din SUA din 2016 și, ca urmare, înăsprește procedurile în Germania, înaintea scrutinului parlamentar ce va avea loc în această țară în luna septembrie.
Cu toate că știrile potențial false vor fi marcate, ele nu vor fi eliminate decât în cazul în care încalcă regulile Facebook.
„Postarea în sine nu dispare de pe platformă, noi nu o ascundem, oamenii o pot partaja în continuare”, a declarat managerul Facebook Guido Buelow într-un comunicat, adăugând că articolele care nu sunt de încredere pot avea totuși o vizibilitate redusă.
„Suntem convinși că se va face tot ce este necesar pentru a contracara răspândirea de știri false în rețelele de socializare”, a declarat David Schraven, șeful Correctiv.