Românii au efectuat de Black Friday, până la ora 17:00, un număr de 125.000 de tranzacții online în valoare de 90,3 milioane de lei, coșul mediu de cumpărături fiind de 722 lei, conform datelor centralizate de PayU. Peste 35% din totalul tranzacțiilor au fost realizate prin intermediul cardurilor în rate.
Principalele categorii de produse cumpărate au fost IT&C (90%), fashion (7%), eTail (home&deco, produse cosmetice, produse alimentare, vinuri, jucării) — 3% din totalul cumpărăturilor.
Cea mai mare tranzacție înregistrată în România e în platforma PayU România a fost de 36.371 lei, pentru bijuterii, fiind urmată de una de 30.000 de lei pentru televizoare și de 27.293 lei pentru electrocasnice.
Numărul țărilor de unde au fost efectuate tranzacții a ajuns la 51, iar principalele țări din care au venit tranzacțiile sunt România (97%), Franța și Portugalia. Minutul de aur a rămas la 7:03 și 7:04 — 922 de tranzacții/minut.
Reprezentanții furnizorului de servicii de plată online estimau joi o valoare totală a tranzacțiilor online de 175 de milioane de lei, în creștere cu 55% față de anul anterior.
Conform prognozelor de piață, 30% din totalul comenzilor de Black Friday vor fi achitate online, iar plata cu cardurile de rate vor reprezenta peste 40% din total, echivalentul a 50 de milioane de lei, comparativ cu un procentaj de 33% consemnat în 2016.