Directorul general al BlackBerry, John Chen, care a preluat conducerea companiei în noiembrie 2013, consideră că şansele de redresare a producătorului de smartphone-uri au crescut de la 50% la 80%, relatează Bloomberg. „Avem multe probleme, dar pacientul nu este mort. Sunt destul de sigur că îl putem salva”, a afirmat Chen la o conferinţă în Rancho Palos Verdes, California.
Chen lucrează la reorientarea atenţiei companiei cu sediul central în Waterloo, Ontario, de la smartphone-uri la date pentru dispozitive mobile şi servicii de securitate. De la venirea sa la conducere, BlackBerry s-a concentrat pe conectatea la Internet a unor dispozitive precum monitoarele cardiace şi până la automobile, serviciile mobile trecând dincolo de telefoane şi tablete.
În primele luni de activitate, Chen a deschis soft-ul telefoanelor BlackBerry pentru sistemele mobile de management, s-a asociat cu dezvoltatori de tehnologie pentru sectorul medical şi a angajat contractori pentru fabricarea unora din telefoanele companiei, în vederea extinderii opţiunilor.
BlackBerry a introdus telefonul cu preţ redus Z3 pe piaţa din Indonezia, la începutul acestei luni, iar pe parcursul anului intenţionează să lanseze Classic, un telefon care combină ecranul tactil cu tastatura clasică, care seamănă cu modelele Bold. Compania urmează să lanseze în noiembrie şi un nou server pentru companii, Enterprise Server 12.
Chen a declarat în luna aprilie că BlackBerry va avea nevoie de şase-opt trimestre pentru a înlocui declinul vânzărilor de dispozitive cu veniturile mai mari aduse de software. Vânzările de aparate smartphone ale companiei vor scădea în acest an cu aproape 50%, la circa 9,7 milioane de unităţi, conform estimărilor companiei de analiză a pieţei IDC.
Cota BlackBerry pe piaţa smartphone este în scădere rapidă, urmând să ajungă în acest an la 0,8% şi la 0,3% până în 2018. La sfârşitul anului 2010, BlackBerry avea o cotă de 19% la nivel mondial.